اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای تاریخی «ایری» ورزقان

مدیر‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای ایری ورزقان در سال‌جاری خبر داد.

تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای تاریخی «ایری» ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از ورزقان، احمد حمزه‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان به‌شمار می‌آید که به سبب قدمت آن که بخش نخست متعلق به دوره تیموری و بخش بازسازی شده و عمده آن متعلق به دوره صفوی است در فهرست آثار ملی کشور ثبت و مرمت و بازسازی آن طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره‌کل قرار گرفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه این مرحله از مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری با اعتباری بالغ بر یک‌میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال در حال انجام است، گفت: در این مرحله از مرمت کاروانسرای ایری ورزقان اقداماتی نظیر خاکبرداری و پی‌کنی، اجرای دیوار سنگی، کف‌سازی و بندکشی، اجرای طاق سنگی، اندود گچ و خاک و سفیدکاری، تهیه و ساخت درب آهنی و اجرای طاق انجام گرفته است.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: این مرحله از عملیات مرمتی کاروانسرای تاریخی ایری در سال ۹۹ انجام خواهد شد و با آغاز این مرحله از عملیات مرمت به‌طور مستقیم برای ۱۱۵ نفر فرصت شغلی فراهم شد و در صورت تامین اعتبار لازم عملیاتی مرمتی آتی در این کاروانسرا طی سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/60006/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول