اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

جوکار: ‌انقلابی‌گری به‌معنای عدالت گستری و رفع ویژه‌خواری مسئولان است

نماینده یزد در مجلس گفت: با قاطعیت می توان گفت از این پس ملاک انقلابی بودن، اعتنا به عدالت‌گرایی، به‌معنای توزیع عادلانه سرمایه‌ها و خدمات و تلاش هدفمند و شفاف برای رفع انواع تبعیضات و ویژه‌خواری‌ها و اشرافی‌گری مسئولان است.

جوکار: ‌انقلابی‌گری به‌معنای عدالت گستری و رفع ویژه‌خواری مسئولان است

محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ گفت: فرمایش‌های آرمانی و واقع‌بینانه رهبر عزیزمان در سالگرد رحلت امام دل‌ها الگویی برای همه تصمیم گیران و تحلیل گران است تا هم دشمنی‌ها را دست کم نگیرند، هم در برابر دشمنی‌ها مرعوب و منفعل نشوند، هم ضعف‌ها و ناکامی‌های خود را شناسایی کنند و هم برای جبران عقب ماندگی‌ها، غفلت‌ها و رفع موانع، عزم و امید و حرکت داشته باشند. 

وی افزود: تاکید موکد و مکرر معظم له بر عقب ماندگی در امر عدالت گرایی باید به عنوان یک «تهدید راهبردی»، در اسرع وقت، در اندیشکده‌ها و مراکز پژوهش‌های راهبردی مورد بررسی و چاره اندیشی قرار گیرد تا رنج کشور و ملت از ناعدالتی‌ها و تبعیض‌ها کمتر شود.  

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی از مناسبات ناعادلانه سخن به میان می آید، از نهادهای حاکمیتی تا دولتی، از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه گرفته تا وزارت خانه‌های صمت و اقتصاد و حتی وزارت خارجه و ورزش و جوانان، همه باید عملکرد خود را با معیارهای عدالت محور بسنجند و به ریل گذاری جدید، متناسب با توقع رهبری و مردم، مبادرت کنند. 

جوکار خاطرنشان کرد: با قاطعیت می توان گفت از این پس ملاک انقلابی بودن، اعتنا به عدالت گرایی، به معنای توزیع عادلانه سرمایه‌ها و خدمات و تلاش هدفمند و شفاف برای رفع انواع تبعیضات و ویژه خواری‌ها و اشرافی گری مسئولان است. 

وی افزود: افراد معترض و منتقد به سیاست‌ها و عملکردهای تبعیض آمیز و آلودگی‌های مالی بعضی مدیران و اطرافیان شان را نه تنها نباید ضدانقلاب دانست بلکه لازمه حفظ انقلاب، نقد مستمر سیاست‌ها و عملکردها بر اساس آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی است. 

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر جوانان کشور در برابر غفلت‌ها و کجروی‌ها و آلودگی‌های ما مسئولان سکوت کنند، باید برای آینده کشور و نظام بیمناک شویم، وگرنه اعتراض هایی که از خواب زدگی ما جلوگیری می کند مایه مباهات است و باید آن را قدر دانست. 

جوکار خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از خشونت‌ها و شورش‌ها در دنیا در نتیجه تبعیض و نابرابری است. چنانچه درصد خشونت‌های ناشی از تبعیض در کشورهای دنیا بیش از خشونت‌های ناشی از فقر است.  

وی افزود: اینکه رهبر حکیم انقلاب بر ضرورت قوی شدن تاکید می فرمایند معنایش اعتنای مبنایی و جدی به منابع قدرت درون زا در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی و تقویت روحیه خود باوری است وگرنه چنانچه تجربه نیز نشان داده، با شیفتگی و خودباختگی در برابر کدخداهای زورگو و خودخواه کمترین نفعی حاصل نخواهد شد.  

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در دنیایی که  تعارض منافع وجود دارد و هر کس منفعت خود را دنبال می کند، راهبردهای روابط و همکاری‌های خارجی باید به گونه‌ای تدوین شود که منافع و امنیت ملی حفظ و تقویت شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول