اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

بدعت غلط در فوتبال ایران؛ رفتار غیرحرفه ای باشگاه ها در قبال رسانه ها

طی سالهای اخیر رفتارهای غیر حرفه ای باشگاه ها در قبال باشگاه ها به اوج خود رسیده و هیچ سازمانی پیگیر این نوع مشکلات نیست.

بدعت غلط در فوتبال ایران؛ رفتار غیرحرفه ای باشگاه ها در قبال رسانه ها

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، شاید مخاطبان رسانه ها و طرفداران فوتبال در این 3-4 سال اخیر با یک جمله بیشتر از هر چیزی مواجه شده باشند.«تمرین فلان تیم پشت درهای بسته برگزار می شود». 

این بهترین حربه برای باشگاه ها، مربیان و حتی بازیکنان برای فرار از اتفاقات درون تمرینات یا بازی های دوستانه است و بعضا هم شاهد هستیم حتی اخبار مصدومیت بازیکنان یا مسائل دیگر پشت همین درهای بسته پنهان می شود و چند روز بعد رسانه ای می شود.

در این بین مربیان هم به بهانه اینکه تاکتیک هایشان لو می رود! ساده ترین کار را انتخاب کرده و تمرینات و بازی ها را پشت درهای بسته برگزار می کنند، غافل از اینکه همین مربیان باید به بازیکنان تیمشان مسئولیت پذیری و پاسخگویی به علاقه مندان به فوتبال را در قبال پولی های هنگفتی که نسبت به دیگر اقشار جامعه دریافت می کنند آموزش بدهند.

این وسط نقش مدیران روابط عمومی و مدیران رسانه ای باشگاه ها پررنگ تر می شود و آنها موظف هستند روابط بین رسانه ها و مربیان و تیم ها را بهبود بخشیده تا همه به صورت زنجیروار به فوتبال خدمت کنند اما گهگاه شاهد هستیم بی تفاوت مدیران رسانه ای به وظایف خود باعث به وجود آمدن رفتارهای غیر حرفه ای می شود.

اگر چه در این بین رفتار غیر حرفه ای برخی خبرنگاران ورزشی برای پررنگ جلوه دادن تمرینات تیم های فوتبال کشور زیبنده نیست اما نباید از مقصران اصلی این اتفاق که همانا مدیران رسانه ای باشگاه هستند به سادگی عبور کرد.اینکه از سوی مقامات رسانه ای باشگاه ها عنوان شود بازی دوستانه با تمرین تیم ها پشت درهای بسته برگزار می شود اما خبرنگاران و عکاسان ورزشی در محل تمرین یا بازی ها حضور پیدا کنند مصداق بارز عدم مسئولیت پذیری توسط مدیران رسانه ها است که در همین یکی دو هفته اخیر و با شروع تمرینات تیم ها به کرات شاهد این موضوع بودیم.

نمونه بارز این اتفاقا بازی روز گذشته تیم فوتبال سایپا مقابل پرسپولیس بود که عنوان شد پشت درهای بسته برگزار می شود. در شرایطی که این بازی به میزبانی تیم فوتبال سایپا برگزار شد عملا معنی بازی پشت درهای بسته را از دست داد چون اخبار، تصاویر و فیلم های این مسابقه به راحتی به رسانه های مختلف مخابره می شد. سوال اینجا است که چرا وقتی تمامی اخبار یک بازی به رسانه ها منتقل می شود، خبرنگاران باید از حضور در چنین دیداری محروم باشند؟

متاسفانه  در سالهای اخیر هیچ نهاد یا سازمانی روی اینگونه رفتارهای غلط و بی مسئولیت مدیران رسانه ای باشگاه ها نظارت نداشته و همین موضوع باعث ایجاد ناهنجاری رسانه ای در فوتبال ایران شده است. اینکه مدیران رسانه ای باید زیر نظر باشگاه ها و البته تحت قوانین سازمان لیگ عمل کنند نیز موضوع دیگری است که باید به آن پرداخته شود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول