اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

هشدار درباره کمبود پرستار در هرمزگان/ کادر درمان خسته‌اند

مدیر خدمات پرستاری بزرگ‌ترین مجتمع درمانی هرمزگان گفت: حجم کار در بیمارستان‌ها و مراکز کویید بشدت افزایش یافته است و کادر درمان خسته شده‌اند و اگر مردم با اندکی رعایت مسائل بهداشتی به ما کمک کنند، می‌توانیم مانع از بروز بحران شویم.

هشدار درباره کمبود پرستار در هرمزگان/ کادر درمان خسته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، یاسر خوانچه مهر عصر امروز در یک گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه با روند افزایشی بستری بیماران مبتلا به کرونا، حجم کار کادر درمان در تمامی گروه‌ها افزایش یافته و به تبع درگیری و مواجهه آنها با این بیماری بیشتر شده است، گفت: تعدادی از کارکنان کادر درمان خود بیمار شده و از چرخه خدمت خارج شده اند و بقیه آنها هم  این روزها خسته‌اند لذا  مردم باید برای موفقیت در مهار و کنترل این بیماری با کادر درمان همکاری کنند.

وی با عنوان اینکه در حال حاضر ۹۰ نفر از پرستاران این مجتمع به طور مستقیم در حال خدمت رسانی به بیماران کرونا در بخش های کووید ۱۹  هستند، اضافه کرد: تعداد ۱۸۰ مورد استعلاجی از یک روز تا یک ماه از ابتدای اسفند تا کنون تحویل دفتر پرستاری شده است.

مدیر پرستاری مجتمع پیامبر اعظم (ص) با اشاره به اینکه به زودی در چرخه خدمت رسانی با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد، گفت:  برنامه توزیع نیرو به صورتی انجام شد که پرسنل باردار و افرادی  که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند از بخش‌های پر خطر خارج و تعدادی از پرسنل به جهت  تخصصی بودن خدمت‌شان بکارگیری آنها در بخش های کووید ۱۹،  مقدور نبود لذا با در نظر گرفتن توان نیروهای موجود، در صورت روند افزایشی موارد ابتلا و بستری، به زودی دچار کمبود نیروی پرستار در سیستم خواهیم شد.

یاسر خوانچه مهر بیان داشت : خستگی کادر درمان که ناشی از شیفت‌های طولانی با ماسک و لباس‌هایست که پوشیدن آنها بسیار خسته کننده و در این گرما طاقت فرساست، می تواند باعث بروز خطا و کوتاهی در امر خود مراقبتی شود و آنها را درگیر بیماری کند که خروج نیروهای تخصصی از چرخه خدمت، مشکلات غیر قابل جبرانی را به دنبال خواهد داشت، لذا همه  باید آگاه باشند که این بیماری مهار نخواهد شد مگر با همت همگانی و همکاری مردم در رعایت اصول بهداشتی و خود مراقبتی که مهمترین آن بهداشت دست، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در مکانهای عمومی و محیط‌های بسته است.

به گزارش فارس، افراد مبتلا به کرونا در هرمزگان در دو هفته اخیر بشدت افزایش یافته‌ است به طوری که از روزی 20 تا 30 نفر به روزی 190 تا 250 نفر رسیده است و شمار موارد فوتی ناشی از کرونا و مشکوک به کرونا نیز در این استان افزوده شده است.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول