اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک های مومنانه ادامه دارد/ از اشتغالزایی در روستاهای محروم تا توزیع بسته‌های معیشتی توسط نیروهای پلیس

همزمان با اجرای سومین مرحله از رزمایش «کمک مومنانه»، اشتیاق مردم و گروه‌های جهادی وصف نشدنی است و همچنان برای کمک به هموطنان نیازمندشان تلاش خستگی ناپذیری دارند.

کمک های مومنانه ادامه دارد/ از اشتغالزایی در روستاهای محروم تا توزیع بسته‌های معیشتی توسط نیروهای پلیس

خبرگزاری فارس؛ سردبیری استانها|اشتیاق مردم و گروههای جهادی برای کمک به هموطنان نیازمندشان در سراسر کشور پایان ندارد. مردم به طور وصف ناشدنی و با حضوری پررنگ همچنان در قالب رزمایش مومنانه با نیازمندان همدلی کرده و کمک هایشان را مهربانانه به آنها می رسانند.
طبق گزارش خبرگزاری فارس مهمترین اقدامات مردم و گروه های جهادی در سراسر کشور طی  ساعات گذشته بدین شرح است:

توزیع یک تن گوشت در استان کرمان در رزمایش مومنانه

 حجت‌الاسلام مصطفی گرجی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان گفت: طرح کمک مؤمنانه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری در قالب طرح ملی راهکار(رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار) انجام می‌شود تا کمکی به مردم آسیب‌دیده از کرونا داشته باشیم.

وی با اشاره به هماهنگی و هم‌افزایی رادیومعارف، موج مهربانی در این طرح که با استفاده از ظرفیت خیران اقدام به این امر کردند؛ اظهار داشت: این محموله تقریبا یک تُنی گوشت ذبح‌شده در ماه شوال با ارزش حدود یک میلیارد ریال است که در شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

بسته‌های گوشت توسط مدیران کانون‌ها و پایشی که مراکز ذی‌صلاح انجام دادند ضمن حفظ کرامت خانواده‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود

 

حجت‌الاسلام گرجی بیان کرد: بسته‌های گوشت به وسیله امکاناتی که هلال‌احمر و مؤسسه نیکوکاری رضوان در اختیار ما گذاشتند توسط مدیران کانون‌ها و پایشی که مراکز ذی‌صلاح انجام دادند ضمن حفظ کرامت خانواده‌ها بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی متذکر شد: این بسته‌ها در شهرستان‌های راور، زرند و کوهبنان، نرماشیر، ریگان، رابر، رفسنجان و کرمان بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.


اشتغالزایی سپاه و خیران برای خانوارهای محروم در ریگان

مصطفی دهقانیان، فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان نیز از اشتغالزایی برای ۳۰ خانوار محروم ریگانی به همت خیران و ناحیه مقاومت سپاه شهرستان خبر داد.

فرمانده سپاه شهرستان ریگان گفت: از ابتدای امسال تا کنون به همت خیران و گروه‌های جهادی ۳۰ راس گوسفند مولد جهت اشتغالزایی به خانوارهای محروم ریگانی اهدا شده است.

وی بیان داشت: با شناسایی خانوارهای محرومی که تحت پوشش هیچ نهادی نیستند، این خانوادها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

دهقانیان افزود: برنامه سپاه شهرستان ریگان در روستاهای محروم ایجاد اشتغال‌های خرد خانگی بوده که در این راستا تاکنون تنور گازی و کارگاه‌های کوچک خیاطی در این روستاها راه‌اندازی شده است و گروه‌های جهادی در روستاهای محروم شهرستان برنامه‌های اشتغالزایی در دستور کار دارند.

اشتغال‌هایی در روستاهای محروم شهرستان انجام می‌شود که بر اساس شرایط منطقه باشد از جمله پرورش بز شیری و گوشتی..

 

سرشار، خیّر اشتغالزای تهرانی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ریگان با اشاره به اینکه برنامه‌های اشتغالزایی خود را در روستاهای محروم آغاز کرده‌ایم، ادامه داد: اشتغال‌هایی در روستاهای محروم شهرستان انجام می‌شود که بر اساس شرایط منطقه باشد از جمله پرورش بز شیری و گوشتی از نوع و نژاد دوقلو به افراد بی‌بضاعت در دستور کار ما است.

وی ابراز کرد: راه‌اندازی کارگا‌های کوچک خیاطی، ساخت مدرسه و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم ریگان از دیگر برنامه‌های ما در روستاهای محروم شهرستان است.

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های نیازمند در سنندج

آزاد حکمت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج گفت: در زمان شیوع ویروس کرونا همه نهادها و سازمانهای استان و همچنین مخابرات منطقه کردستان با بکارگیری تمام ظرفیت‌ها برای تحقق پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص کمک‌های مومنانه تلاش کرده و می‌کند.

فرمانده پایگاه بسیج شهید قندی مخابرات منطقه کردستان ضمن یادآوری یاری رساندن به اقشارآسیب پذیر جامعه وخانواده‌هایی که در این ایام بر اثر تعطیلی مشاغل با مشکل مواجه شده‌اند خاطرنشان کرد: پایگاه مقاومت شهید قندی مخابرات با همکاری سازمان بسیج کارمندان استان اقدام به توزیع 40 بسته کامل غذایی بین خانواده‌های هدف کرد.

وی همچنین همیاری با حسینیه سنندج برای توزیع 60 بسته کامل غذایی در بین خانواده‌های آسیب پذیر را از جمله اقدامات این امر خیرخواهانه اعلام کرد.

توزیع ۲ هزار بسته کمک معیشتی  توسط پلیس خراسان رضوی

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار در نشست با مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی اظهار کرد: کارکنان انتظامی این استان در لبیک به فرمایش فرمانده کل قوا در رزمایش بزرگ همدلی و مواسات حضور  داشته و تاکنون ۲ هزار بسته کمک معیشتی به خانواده‌های نیازمند اهدا کرده‌اند.

در این اقدام ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند، از پشتیبانی کمیته امداد امام خمینی نیز برای تهیه بسته‌های کمک معیشتی بهره گرفته شد

 


رئیس عقیدتی ـ سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: در این اقدام ضمن شناسایی خانواده‌های نیازمند، از پشتیبانی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز برای تهیه بسته‌های کمک معیشتی در این استان بهره گرفته شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این نشست گفت: در حوزه‌های مختلف و همچنین امر خطیر مشاوره خانواده برای افراد زیرپوششی این نهاد همراه و همگام با پلیس هستیم.

حبیب الله آسوده بیان کرد: امیدوام با توسعه تعاملات هدفمند به نتایج خداپسندانه برسیم.

رزمایش کمک مؤمنانه قرارگاه جهادی صاحب الامر(عج) فردا برگزار می‌شود

دومین رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه قرارگاه فرهنگی، جهادی صاحب الامر(عج)سپاه استان تهران فردا در بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود؛ در این رزمایش هزاران بسته پروتئینی و بیش از ۵۰۰بسته سبد کالا در بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا در استان تهران توزیع خواهد شد.

این مراسم روز سه شنبه ۱۳خرداد ماه در بهشت زهرا(س) با حضور طیف‌های مختلف مردم، مسؤولان و جهادگران بسیجی سپاه استان تهران برگزار خواهد شد.

این بسته‌های سبد کالا در بین روستاهای استان تهران توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول