اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

انتقاد چین از خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت؛ واشنگتن به خارج شدن معتاد است

وزارت خارجه چین با انتقاد از برنامه آمریکا برای خارج شدن از سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت که دولت واشنگتن به خارج شدن از توافق‌ها و سازمان‌های بین‌المللی اعتیاد دارد.

انتقاد چین از خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت؛ واشنگتن به خارج شدن معتاد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) مجدداً به برنامه دولت ایالات متحده برای خارج شدن از سازمان جهانی بهداشت، واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژائو طی نشست خبری روزانه با بیان اینکه واشنگتن «به خارج شدن معتاد است»، گفت تصمیم آمریکا برای خارج شدن از سازمان جهانی بهداشت نشان‌دهنده قدرت‌طلبی و یکجانبه‌گرایی آن است.

بر این اساس، وی همچنین از جامعه جهانی به دلیل مخالفت با اظهارات پیشین خودش، که گفته بود رفتار آمریکا در قبال سازمان جهانی بهداشت و چین خودخواهانه است، انتقاد کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با ادعای این موضوع که چین به طور کامل بر سازمان بهداشت جهانی سیطره دارد، گفت که تصمیم گرفتیم تا رابطه واشنگتن با سازمان بهداشت جهانی را قطع کنیم.

آمریکا بیشترین سهم در حمایت مالی از سازمان بهداشت جهانی را دارد و انتظار می‌رود خروج این کشور باعث تضعیف سازمان بهداشت جهانی شود. در سازمان جهانی بهداشت ۱۹۴ کشور عضویت دارند و به گفته ترامپ آمریکا هر ساله حدود ۴۵۰ میلیون دلار به این سازمان پرداخت می‌کند.

مقام‌های آمریکایی از جمله «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده‌اند که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

پیش از این «هوا چون‌یینگ» سخنگوی ارشد وزارت خارجه چین با انتقاد از انتشار اطلاعات نادرست توسط آمریکا علیه این کشور در موضوع ویروس کرونا، تصریح کرد واشنگتن فقط تا مدت کوتاهی می‌تواند به فریبکاری ادامه دهد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول