اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

سرخرود پایلوت شهرهای بلندمرتبه‌سازی مازندران انتخاب شد

شهردار سرخرود گفت: با ارائه گزارشات به وزارت کشور شهر سرخرود، با ارائه گزارش‌ها به وزارت کشور، پایلوت شهرهای بلندمرتبه‌سازی در مازندران انتخاب شد.

سرخرود پایلوت شهرهای بلندمرتبه‌سازی مازندران انتخاب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محسن کبود فیروزجایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه واقع در سالن اجتماعات شهرداری سرخ‌رود با بیان اینکه مسؤولان و رسانه مجموعه‌ای برای رسیدن اهداف خاص جهت پیشرفت و توسعه این نظام و منطقه است، اظهار کرد: آن تفکر و داشته‌های یک مدیر است که یک مجموعه و حوزه‌ای را مدیر کرد تا به سرانجام برساند و در این امر رسانه با تعامل نقش به‌سزایی داشته باشد.

 

 

وی با اشاره به عملکرد شهرداری در زمان شیوع بحران کرونا در سرخرود افزود: در آن زمان حدود ۴۰۰ میلیون تومان بودجه بوده که صرف هزینه‌های جاری و حقوق کارکنان شهرداری شد و در زمان آن بحران عملکردها خوابید در حالی که ذخیره شهرداری حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

* سرخرود؛ شهر گردشگری

شهردار سرخرود با تأکید بر اینکه از امروز قراردادهایی دستور کار است که با تعامل اعضای شورای شهر در سال جاری اجرایی می‌شود، اضافه کرد: سرخ‌رود از ظرفیت بالایی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی دارد و این شهر، شهری گردشگری بوده که باید با نظارت دقیق و برنامه‌ریزی مناسبت اقدامات لازم برای پیشرفت را مهیا کرد.

کبود فیروزجایی با بیان اینکه با مصوب کردن شورای شهر ۳ میلیارد تومان اقدام به بازسازی معابر شهری و جمع آوری آب‌های سطحی و آسفالت کوچه ها سرخ‌رود کرده‌ایم.

وی از طراحی دو پارک محله در سطح شهر به منظور رقم زدن یک شهر گردشگری بکر از سوی شهرداری خبر داد و گفت: همچنین در زمینه تخلیه زباله از سایت زباله تمامی زباله‌ها تخلیه شد و در حال حاضر زباله به روز تخلیه می‌شود.

* دغدغه در حوزه زباله و پسماند نباید وجود داشته باشد

شهردار سرخرود با اشاره به اینکه دغدغه در حوزه زباله و پسماند نباید وجود داشته باشد و باید به‌عنوان یک مشکل مورد بررسی قرار گرفته و تصمیم‌گیری شود، افزود: شهرداری‌ها باید مسؤول جمع‌آوری و حمل زباله باشند و فقط به این امر پرداخته شود و سامان‌دهی مکان دپوی زباله نیاز به یک مدیریت واحد است همانطور که در سایر شهرهای ساحلی مازندران انجام شد در شهر سرخرود دستور کار قرار گیرد.

* مصمم به انجام پروژه آب‌های سطحی و غیرسطحی هستیم 

شهردار سرخرود ادامه داد: در حوزه پسماند مصمم به انجام پروژه از لحاظ زیست محیطی و آب‌های سطحی و غیر سطحی هستیم با توجه به اینکه هجوم مسافران زیاد به شهر گردشگری سرانه زباله در این مواقع به ۳۰ تن می‌رسد.

 

 

این مسؤول گفت: از پسماند باید به عنوان درآمدزایی اقدام کرد و از این فرصت با نفع شهر گردشگری و ساحلی  استفاده کرد.

* اجرای طرح تفضیلی؛ عمده‌ترین مشکل شهرداری سرخرود

کبودفیروزجایی  یکی از عمده‌ترین مشکلات شهرداری و شهر سرخ رود را اجرای طرح تفصیلی در شهر عنوان و مطرح کرد: این امر عامل بی‌انگیزگی برای انبوه سازان شد که با ارائه گزارش‌ها به وزارت کشور شهر سرخ رود پایلوت شهرهای بلند مرتبه سازی در مازندران انتخاب شد تا انگیزه برای ساخت‌وساز و توسعه شهری چه به لحاظ منبع درآمد و چه جهت کمک‌رسانی به اجرای پروژه‌های عمرانی شود.

​انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول