اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

مدیریت شهری یکی از ذی نفعان برای افزایش تاب آوری شهر است

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری یکی از ذی نفعان برای افزایش تاب آوری شهر تهران در برابر حوادث است.

مدیریت شهری یکی از ذی نفعان برای افزایش تاب آوری شهر است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس زهرا صدر اعظم نوری رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر تهران در نشست تخصصی تاب آوری شهری گفت: درباره شهری صحبت میکنیم که ابر شهر بوده و حدود ۹ میلیون نفر جمعیت دارد.

وی ادامه داد: این شهر حدود ۷۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و چالش ها و مشکلات فراوانی دارد و باید تاب آوری آن به اندازه مشکلاتش باشد.

نوری گفت: تاب آوری یعنی ظرفیت بازگشت از وقوع یک مشکل تا زمانی که یک مجموعه به شرایط عادی خودش باز میگردد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: رخ داد ها طبیعی نشان می دهد که ظرفیت مقاومت یک شهر چقدر بوده و تا چه اندازه می تواند از پس مشکلات بر بیاید.

وی تصریح کرد: شهر تهران با بزرگی و جمعیتش در یک زمینه های موفقیت داشته است اما در یک سری ابعاد هم نتوانسته تاب آوری قابل توجهی داشته باشد.

نوری ادامه داد: وقتی یک زلزله در چند کیلومتری تهران رخ می دهد و شهر تهران دچار بهم ریختگی شده و شهر و شهروندانش دچار چالش می شوند یعنی تاب آوری لازم را نداریم.

وی افزود: این باید برای مدیران زنگ خطری باشد که تاب آوری را در این شهر افزایش داده و اقدامات عملی برای تاب آور شدن شهر انجام دهند.

نوری گفت: البته در زمان بروز بیماری کرونا تهران برخلاف سایر حوادث تاب آوری خوبی از خود نشان داد که باید همین تاب آوری را هم تقویت کنیم.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار فارس درخصوص اینکه به نظر می رسد بخشی از موضوعات مرتبط با تاب آوری به مسائل فرهنگی باز میگردد گفت: باید یادمان باشد که شهرداری تهران و مدیریت شهری یکی از ذی نفعان شهر هستند.

وی تصریح کرد: باید یادمان باشد که دستگاه های دیگر اجرایی هم در حوزه افزایش تاب آوری شهر تهران وظایفی دارند و نباید از زیر بار مسؤولیت شانه خالی کنند.

نوری ادامه داد: شهرداری تهران در حوزه جلوگیری از ساخت و سازهای ناایمن و همچنین طراحی شهری وظایفی دارد که انجام می دهد ولی برای مثال در حوزه سیلاب شرکت آب و فاضلاب هم وظایفی دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: برای مثال ما طرح آب رسانی اضطراری را به تصویب رسانیدم یا برای مثال به افزایش کیفیت ناوگان امدادرسانی توجه کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول