اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

بخش کوچکی از تاب آوری شهری به کالبد شهر و ساختمان های آن مرتبط است

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: بخش کوچکی از موضوعات مرتبط با تاب آوری شهری به موضوع کالبد شهر و ساختمان های آن ربط دارد.

بخش کوچکی از تاب آوری شهری به کالبد شهر و ساختمان های آن مرتبط است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس محمد سالاری رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی تاب آوری شهر تهران گفت: مهمترین دغدغه و اولویت شهر تهران موضوع تاب آوری این شهر است.

وی ادامه داد: تاب آوری اساسا ابعاد بسیار متعدد و مختلف و گسترده ای دارد و بخشی از آن مربوط به کالبد شهر و ساختمان های شهر است ولی ابعاد متعدد دیگری هم دارد.

سالاری افزود: تاب آوری ابعادی نظیر اقتصادی فرهنگی امنیتی و سیاسی هم دارد که اگر یک حکومت و دولت و یک مدیریت شهری بتواند به افزایش آن کمک کند اساسا موفق بوده است.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: مدیریت شهری دوره پنجم براساس وعده های داده شده در زمان انتخابات به نظرم توانست به اهدافش برسد هرچند هنوز انتظارات باقی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نگرانی های ما نسبت به تاب آوری شهر تهران نسبت به بارگذاری های بی حساب و کتاب و بدون پیوست های موجود بود.

وی ادامه داد: کم توجهی به ایمن سازی اعم از پروژه های شهری و ساختمان سازی های شخصی برای ما به عنوان یک دغدغه وجود داشت.

سالاری افزود: امروز ما در کمیسیون معماری و شهرسازی در تعامل سازنده با کمیسیون سلامت و خدمات شهری بتوانیم شهرداری را ملزم به رعایت مقررات ملی ساختمان کنیم.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: بسیاری از کسانی که متولی امر ساخت و ساز هستند اعتقاد دارند که در حوزه اعمال استانداردهای ایمنی شهرداری سختگیرانه تر از استانداردهای جهانی عمل میکند.

وی خاطرنشان کرد: همه ساختمان هایی که امروز در حال گرفتن پروانه ساخت و پایان کار هستند ملزم به رعایت مسایل ایمنی در حوزه آتش نشانی شده اند.

وی ادامه داد: همه آیین نامه های مصوب وزارت راه و شهرسازی و ملاک عمل در حال رعایت برای ساختمان های در حال ساخت است و برای اولین بار در دوره حناچی پیگیری کردیم و طی بخش نامه ای ابلاغ شد که در پهنه های گسلی تهران ساختمان های با اهمیت بالا و پر خطر ساخته نشود.

سالاری افزود: برای اولین بار نقشه های پهنه های گسلی طراحی شده و ابلاغ شد تا ملاک عمل ساخت و سازهای شهر تهران قرار بگیرد.

رییس کمیسیون معماری و شهرسازی گفت: بعد از حادثه پلاسکو شورای شهر مصوباتی را تصویب کرد که باعث شد ما در فرایند نظارت بر ساختمان های پر خطر موفق تر از گذشته باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول