اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

کاهش تعرفه واردات عملا کمک به قاچاق است

دادستان اراک گفت: کاهش تعرفه واردات عملا کمک به قاچاق است، با این اقدام عنوان قاچاق را به وارد کننده تبدیل کرده‌ایم.

کاهش تعرفه واردات عملا کمک به قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، عباس قاسمی عصر امروز در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: فقدان انسجام و راهبری در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز وجود دارد به این معنا که هنوز به باور اینکه قاچاق کالا و ارز باید تعطیل شود، نرسیده‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم بررسی مسائل اجتماعی مرتبط با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: عامه مردم انتظار دارند که این قاچاق شکل بگیرد و کالای ارزان قیمت‌تر را به دست آورند که این ناشی از مسائل مختلف از جمله سطح قدرت خرید مردم است.

دادستان افزود: به همین دلیل نیاز به فرهنگ سازی و آگاه سازی در جامعه وجود دارد که جامعه یقین پیدا کند قاچاق مشکل ساز است و می‌تواند یکی از دلایل بیکاری باشد.

قاسمی با بیان این که راهبرد و انسجام باید بین قوا در این خصوص ایجاد شود، ادامه داد: یک سری اقدامات ناکارآمد در حال انجام است که در کاهش قاچاق کالا تاثیر قابل قبولی ندارد و این موارد نیاز به هماهنگی و انسجام دارد که اثر خود را در این مقوله بر جای گذارد.

وی افزود: کاهش تعرفه واردات عملا کمک به قاچاق است، عنوان قاچاق را به وارد کننده تبدیل کرده‌ایم و مواردی مانند کم اظهاری نیز اتفاق می‌افتد که در جای خود باید مورد بازنگری قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه نظام صنفی واحدی در مبارزه با قاچاق وجود ندارد، بیان کرد: اصناف، سازمان صنعت معدن تجارت و هیچ یک از دستگاه های دیگر مسئول مستقیم نیستند و این یکی از مشکلات این بخش است.

قاسمی تاکید کرد: تولید باید رونق داشته باشد برای اشتغال باید زمینه سازی شود، متاسفانه برخی از موارد قاچاق به دلیل امرار معاش انجام می‌شود و برای جلوگیری از قاچاق باید در خصوص امرار معاش این افراد اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: افرادی که هیچ منبع درآمدی ندارند و از طریق خرید و فروش اجناس قاچاق کسب درآمد می‌کنند را نمی‌توان نادیده گرفت و با توجه به اینکه شغل مناسبی برای او تعریف نشده است نمی توان از انجام این کار منعش کرد.

معاون قضایی دادگستری کل استان مرکزی نیز خلاء قوانین  را عامل افزایش جرایم قاچاق کالا دانست و اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز به همدلی انسجام و راهبری و قاطعیت نیاز دارد.

ملک محمدی نبود شغل برای جوانان، پایین بودن تعرفه‌های گمرکی، نبود نظارت دقیق بر ورودی‌ها و خروجی‌های مرزی کشور را از عوامل موثر در بروز قاچاق دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول