اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

جمع‌آوری بیش از ۱.۳ میلیاردتومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از جمع‌آوری یک میلیارد و ۳۰۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی خبر داد.

جمع‌آوری بیش از ۱.۳ میلیاردتومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی

رضا سلم‌‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، اظهار داشت: به‌منظور جمع‌آوری فطریه و کفاره روزه‌داران یک هزار و ۵۳۵ پایگاه ثابت و سیار کمیته امداد استان در مکان‌های برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری و میادین و معابر استان برپا شد.

وی بیان داشت: ۵۴ پایگاه امداد، ۱۷۲ مرکز نیکوکاری، ۳۹۰ شورای زکات روستایی، ۳۹۱ مسجد و حسینیه و ۴۳۸ مؤسسه خیریه و سازمان مردم‌نهاد، در جمع‌آوری وجوه فطریه و کفاره مردم فعالیت می‌کردند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تاکنون یک میلیارد و ۳۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فطریه و کفاره در خراسان‌جنوبی جمع‌آوری شد، افزود: از این رقم ۸۳۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در پایگاه‌های کمیته امداد و ۴۷۰ میلیون تومان در پایگاه‌های بهزیستی جمع‌آوری شد.

سلم‌آبادی با اعلام اینکه از مبلغ جمع‌آوری شده در پایگاه‌های کمیته امداد ۵۹۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معادل ۷۲ درصد زکات فطریه بوده، اضافه کرد: همپنین  ۲۳۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معادل ۲۸ درصد کفارات بوده است.

وی عنوان کرد: در پایگاه‌های بهزیستی استان مبلغ یک میلیارد و ۷۹۶ میلیون ریال کفاره و دو میلیارد و ۲۹۲ میلیون ریال فطریه توسط مؤسسات خیریه و مراکز غیردولتی و ۱۳۲ میلیون و ۶۴۷ میلیون ریال فطریه و ۱۰۹ میلیون و ۱۲۶ هزار ریال کفاره توسط مراکز دولتی جمع‌آوری شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی از رشد ۴۰ درصدی جمع‌آوری کفاره و فطریه مؤمنان روزه‌دار استان نسبت به سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: یک هزار و ۶۵۶ نفر در زمینه جمع‌آوری فطریه و کفاره مردم همکاری کرده‌اند.

سلم‌آبادی مطرح کرد: زکات فطریه‌ای که تا کنون جمع‌آوری شده ۳۰ درصد آن با همکاری شورا‌های زکات روستایی، ۳۹ درصد توسط پایگاه‌های امداد و ۳۱ درصد توسط مراکزی نیکوکاری بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مبالغ جمع‌آوری شده برای شش نیاز پایه شامل معیشت، اشتغال، تأمین جهیزیه، درمان و تحصیلات دانش‌آموزان و دانشجویان هزینه می‌شود.

انتهای پیام/3403/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول