اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پنجره واحد فیزیکی تا پایان سال در سراسر کشور فعال می‌شود

وزیر اقتصاد گفت: باید حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان سال همه استان‌ها مجهز به پنجره واحد شود، اکنون 5 استان هدف‌گذاری شده است ولی تا پایان سال آن را باید گسترش دهیم و هیچ سرمایه‌گذاری نباید طی مسافت کند و به چند استان و اداره مراجعه کند.

پنجره واحد فیزیکی تا پایان سال در سراسر کشور فعال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس فرهاد دژپسند در مراسم افتتاح رسمی «راه‌اندازی پنجره واحد شروع کسب و کار» که در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، با اشاره به افتتاح پنجره واحد،  گفت: امروز بواسطه گسترش نقش، سهم و دامنه فعالیت بخش خصوصی روز مبارکی است. 

تا پایان سال همه استان‌ها باید به پنجره واحد مجهز شوند

وی افزود: باید حتما به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که تا پایان سال همه استان‌ها مجهز به پنجره واحد شود، اکنون 5 استان هدف‌گذاری شده است ولی  تا پایان سال آن را باید گسترش دهیم و هیچ سرمایه‌گذاری نباید طی مسافت کند و به چند استان و اداره مراجعه کند.

باید کاهش زمان راه‌اندازی کسب‌و کار به سه روز را جشن گرفت

وی با اشاره به طولانی بودن فرآیند آغاز یک کسب و کار بیان داشت: ما برای کوتاه کردن زمان این فرآیند با ولع بحث می‌کنیم در حالی که کشورهایی را سراغ داریم که فرآیند راه‌اندازی و اخذ مجوزهای یک کسب و کار فقط نیم روز طول می‌کشد. 

دژپسند  با اشاره به اینکه بطور متوسط پیش از این  72 و نیم روز لازم بود که یک فعال اقتصادی کسب و کار خود را راه‌اندازی کند بیان داشت: با راه‌اندازی پنجره واحد امروز این زمان به سه روز کاهش یافته و باید این مساله را جشن گرفت. 

وی افزود: من در 22 بهمن سال گذشته قول دادم که در اردیبهشت 99 این پنجره واحد راه‌اندازی می‌شود اما با توجه به طولانی شدن مراسم امروز این اتفاق افتاده است، لذا  خواهش داریم  هر کس از این پس بیشتر از سه روز کارش طول کشید شکایت کند. 

پنجره واحد فیزیکی در 36 امین جلسه هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در 5 اسفند 98 به تصویب رسید. در این مصوبه مقرر شد یک ماه پس از ابلاغ مصوبه،‌ پنجره واحد فیزیکی اجرایی شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول