اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

توصیه های وزارت علوم به دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان از 17 خرداد/ امکان حضور دانشجو در دانشگاه محل زندگی

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: وزارت علوم توصیه‌هایی برای پذیرش دانشجویان از 17 خردادماه به دانشگاه‌ها ارسال کرده است.

توصیه های وزارت علوم به دانشگاه ها برای پذیرش دانشجویان از 17 خرداد/ امکان حضور دانشجو در دانشگاه محل زندگی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواسته اند «امتحانات ترم جاری در مقطع کارشناسی تمامی دانشگاه‌ها لغو شود» و به هیچ روشی نه مجازی و نه فیزیکی امتحانی برگزار نشود.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره پیش بینی‌های انجام شده برای بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی از ۱۷ خرداد، اظهارداشت: دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها براساس امکانات و شرایط خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت، از ۱۷ خردادماه آماده حضور دانشجویان می‌شوند.

وی ادامه داد: برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها و بازگشایی خوابگاه‌های دانشجویی از ۱۷ خردادماه، راه حل‌هایی پیش بینی و به دانشگاه‌ها پیشنهاد شده است.

*حضور همه دانشجویان از ۱۷ خرداد ماه الزامی نیست

وی تاکید کرد: همه این پیش بینی‌ها در صورتی است که دانشگاه و استاد، تشخیص دهند که برگزاری کلاس حضوری برای تکمیل آموزش‌ها و برگزاری آزمون حضوری ضرورت دارد و نیاز به حضور فیزیکی دانشجو در دانشگاه است.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: اگر دانشگاه و استاد تشخیص دهند که ضرورتی به برگزاری کلاس یا آزمون حضوری نیست، حضور همه دانشجویان در دانشگاه از ۱۷ خرداد ماه الزامی نیست.

*توصیه‌های وزارت علوم به دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجویان از ۱۷ خرداد

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به توصیه‌های وزارت علوم برای بازگشایی دانشگاه‌ها به روی دانشجویان، گفت: از جمله توصیه‌ها این است که حضور در دانشگاه و خوابگاه باید به صورت حداقلی باشد؛ دانشگاه‌ها باید بازه زمانی امتحانات را به گونه‌ای تنظیم کنند که حضور دانشجویان منجر به تراکم جمعیت نشود و حضور دانشجویان در ایام امتحانات در دانشگاه‌ها توزیع شده باشد. همچنین دانشگاه‌ها می‌توانند در صورت وجود شرایط مناسب و امکانات لازم با هماهنگی با دیگر دانشگاه‌ها، برای حضور دانشجویان در دانشگاه‌های محل زندگی دانشجو برنامه ریزی کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول