اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

مجلس دهمی‌ها برای کمیسیون‌ها رانت ایجاد کردند/ احتمال تکرار انحراف در کمیسیون بودجه وجود دارد

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم گفت: تاثیرگذاری کمیسیون بودجه در سطح ملی است در حالی که با رانتی که مجلس پیشین برای منتخبین دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته، احتمال حضور برخی افراد و انحراف در کمیسیون‌ وجود دارد.

مجلس دهمی‌ها برای کمیسیون‌ها رانت ایجاد کردند/ احتمال تکرار انحراف در کمیسیون بودجه وجود دارد

علی حدادی منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به بی‌توجهی مجلس دهم به تخصص گرایی در کمیسیون‌ها و انتقاد منتخبین مجلس جدید به این موضوع اظهار داشت: منتخبین جدید مجلس چند روزی است که پیگیر این موضوع بوده و خواستار اصلاح این مصوبه کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس هستند.

وی افزود: در شکل گیری این ساختار که در مجلس دهم صورت گرفته، رانت دیده می‌شود و عملا امتیازبندی دقیقی برای حضور منتخبین جدید در مجلس یازدهم صورت نگرفته است.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: منتخبین جدید به امتیازدهی ویژه و رانتی که کمیسیون آیین نامه داخلی و مجلس پیشین برای نمایندگان مجلس دهم و نمایندگان ادوار قائل شده، انتقاد جدی دارند.

** رانت حضور برخی منتخبین دارای سوابق نمایندگی در کمیسیون‌ها

حدادی گفت: منتخبین دارای سوابق نمایندگی با برنامه ریزی لازم می‌توانند اقدامات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهت حضور در کمیسیون‌های تخصصی دنبال کنند که شاید با برنامه و نیتی که به منظور فعال سازی کمیسیون‌های مجلس وجود دارد تناقض دارد.

وی ادامه داد: اگر رویه امتیازدهی به منتخبین دارای سوابق نمایندگی اصلاح نشود، قطعا در اقدامات پیش روی کمیسیون‌های تخصصی دچار مشکل خواهیم شد، ضمن این که با فعال سازی کمیسیون‌ها و مطالبه‌گری آنها تناقض دارد.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: منتخبین مجلس نسبت به این رانتی که مجلس پیشین برای افراد دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته اعتراض کرده و انتقادات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به هیأت رئیسه اعلام کردند که باید این مسئله سریع‌تر اصلاح شود. 

** احتمال تکرار حضور برخی افراد در راس کمیسیون‌ بودجه با رانت مجلس دهمی‌ها

حدادی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون‌هایی که می‌توانند در مجلس اثربخش باشند و حتی تأثیرگذاری آنها در سطح ملی است می‌تواند با رانتی که مجلس پیشین برای منتخبین دارای سوابق نمایندگی در نظر گرفته، منجر به تکرار حضور برخی افراد در آن و انحراف در اقدامات کمیسیون‌ها شود.

وی اضافه کرد: ورودی تمامی طرح‌ها و لوایح و اقدامات در دستور مجلس در کمیسیون‌های تخصصی است، لذا این کمیسیون‌ها هستند که می‌توانند به مطالبه‌گری‌ها پاسخ دهند.

منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس یازدهم اظهار داشت: شاید برخی افراد به صورت حساب شده به یک کمیسیون و یا دو کمیسیون اصلی و تأثیرگذار مجلس رفته و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در اختیار خود بگیرند که در این صورت افراد ولایی و انقلابی نمی‌توانند تأثیرگذاری خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در مجلس داشته باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول