اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

فراهم‌سازی زمینه «جهش تولید» در دومین کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: اجرای طرح‌های تولیدی و گسترش فرصت‌های اشتغال نیازمند تسهیل و تسریع در سازوکارهای اجرای آئین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهر‌‌‌ها و محدوده روستاها است.

فراهم‌سازی زمینه «جهش تولید» در دومین کارگروه امور زیربنایی آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه سید محسن حمزه لو، در دومین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی،عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست آذربایجان‌غربی‌اظهار داشت: اجرای طرح‌های تولیدی و گسترش فرصت‌های اشتغال نیازمند تسهیل و تسریع در سازوکارهای اجرای آئین‌نامه استفاده از اراضی، احداث بنا و تأسیسات در خارج از حریم شهر‌‌‌ها و محدوده روستاها است.

دبیر کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست استان  در این جلسه یادآور شد: کوتاه‌شدن فرایندهای دریافت مجوز موجب افزایش مشارکت‌های مردم در جهت توسعه زیرساختی روستا‌‌‌‌ها و مناطق عشایری می‌شود.

خاطر نشان می‌شود در دومین جلسه کارگروه زیربنایی، توسعه روستایی،عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط‌زیست آذربایجان‌غربی طی امسال با ٢۵ درخواست صدور مجوز و احداث بنا و تأسیسات طرح‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و گردشگری در خارج از حریم شهر‌‌‌ها و محدوده روستاها موافقت شد.

تصویب مغایرت‌های اساسی طرح تفصیلی ارومیه با طرح جامع مصوب، تأمین اراضی مورد نیاز برای قسمتی از طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان سلماس و محمدیار و نیز تصمیم‌گیری در خصوص جابه‌جایی محل استقرار روستاهای در معرض خطر زمین لغزش و زلزله در روستاهای بیانلو، کفچرین و گوگرد در شهرستان خوی از دیگر موارد مطرح شده در دومین جلسه کارگروه بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول