اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۴ وقف جدید در سمنان ایجاد شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: ۱۴ وقف جدید از ابتدای سال تاکنون در استان سمنان ایجاد شده است.

۱۴ وقف جدید در سمنان ایجاد شد

حجت‌الاسلام‌ اسماعیل تدینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: وقف از نهادهای مقدس اسلام و یکی از سنت‌هایی بوده که در دین اسلام به‌منظور رفع فاصله طبقاتی بین اقشار مختلف نهادینه شده است. 

وی افزود: همواره و در طول تاریخ کشورمان، مردم مؤمن و خداجوی بر اساس نیازهای روز جامعه خود به ایجاد موقوفاتی با نیات مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اقدام می‌کردند. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: از ابتدای سال 99 تاکنون 14 مورد وقف جدید به ارزش ریالی بالغ‌بر 44 میلیارد ریال در سطح استان ایجاد شده است. 

وی عنوان کرد: در شهرستان دامغان تاکنون 6 مورد وقف جدید با نیت‌های متنوعی از قبیل هزینه‌های روزانه مساجد، ترویج علوم قرآنی و معارف اسلامی، تأمین نیازهای اساتید حوزه علمیه، برگزاری مجالس مذهبی و دعا ایجاد شده است. 

تدینی گفت: در اداره اجرایی شهر بسطام نیز سه مورد وقف با نیت‌هایی مانند هزینه‌های جاری مساجد، خیرات و مبرات و هزینه تعمیرات خانه عالم ایجاد شده است. 

وی اظهار کرد: در شهرستان میامی نیز دو مورد وقف جدید با نیت تعزیه‌داری و اطعام در روز تاسوعا ایجاد شده است. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان عنوان کرد: در ادارات اجرایی شاهرود، گرمسار و سمنان نیز هرکدام یک مورد وقف جدید ایجاد شده است که اهم نیات این موقوفات عبارت از اشتغال‌زایی و کارآفرینی، تهیه دارو و جهیزیه نیازمندان، امورات قرآنی و خیرات و مبرات می‌شود.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول