اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

معترضان هنگ‌کنگی لغو لایحه امنیت ملی را خواستار شدند

در پی حضور شمار زیادی از معترضان هنگ‌کنگی در خیابان‌ها در اعتراض به لایحه امنیت ملی، پلیس عده‌ای را بازداشت کرد.

معترضان هنگ‌کنگی لغو لایحه امنیت ملی را خواستار شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران معترض هنگ‌کنگی با تجمع در خیابان‌ها، لغو لایحه امنیت ملی پیشنهادی چین را خواستار شدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس ضد شورش با حضور در مراکز تجمعات، تلاش کردند به وسیله اسپری فلفل معترضان را متفرق کنند. مأموران توانستند از چند فرد معترض شماری بمب دستی کشف و ضبط کنند.

شمار دیگر از نیروهای پلیس با تجمع در مقابل ساختمان شورای قانون‌گذاری هنگ‌کنگ مانع از ورود معترضان به جلسه بررسی این لایجه شدند.

در نهایت با ادامه یافتن تجمعات و درگیری‌ها، پلیس هنگ‌کنگ حدود ۳۰۰ نفر از معترضان را که لباس سیاه بر تن کرده و صورت‌های خود را پوشانده بودند، بازداشت کرد.

هفته گذشته پکن لایحه امنیت ملی هنگ‌کنگ را مطرح کرد که بلافاصله با مداخله‌گری کشورهای غربی همراه شد.

«مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت: «ایالات متحده قویاً از پکن می‌خواهد این در ارائه این طرح پیشنهادی فاجعه‌بار تجدید نظر کند، از تعهدات بین المللی خود پیروی کند و به سطح بالای خودمختاری، موسسات دموکراتیک و آزادی‌های مدنی در هنگ‌کنگ که برای حفظ وضعیت ویژه آن تحت قوانین آمریکا ضروری اس، احترام بگذارد».

از سوی دیگر کشورهای بریتانیا، کانادا و استرالیا علیه این لایحه بیانیه‌ صادر کردند.

سفارت چین در کانادا روز شنبه «مخالفت شدید» کشورش با «مداخله شرم‌آور» بریتانیا، کانادا و استرالیا درخصوص لایحه امنیت ملی پیشنهادی در هنگ‌کنگ را اعلام کرد.

این سفارت‌خانه تأکید کرد، چین این حق را دارد که قوانین مربوط به امنیت ملی خود را برای مقابله با مداخلات خارجی در امور هنگ‌کنگ تقویت کند. تصمیم کنگره ملی هنگ‌کنگ اقدامی ضروری در راستای حفظ حاکمیت ملی و اتحاد منطقه‌ای و تحکیم بنیان سیاست «یک کشور، دو نظام» است.

چین سال گذشته نیز تلاش کرد قانونی را برای استرداد مجرمین از هنگ‌کنگ تصویب کند که با اعتراضات گسترده‌ای در این منطقه با تحریک و حمایت آمریکا و انگلیس همراه شد.

در نهایت هنگ‌کنگ تصویب این قانون را به طور کامل تعلیق کرد اما معترضان این‌بار به بهانه استقلال کامل از چین به آشوب در خیابان‌های هنگ‌کنگ ادامه دادند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول