اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

طرح تایوان برای نفوذ در هنگ کنگ

رئیس‌جمهور تایوان، امروز در مصاحبه با خبرنگاران ادعا کرد که برنامه‌ای برای ارائه کمک‌های بشر‌دوستانه به مردم هنگ‌کنگ‌ تدوین خواهد کرد.

طرح تایوان برای نفوذ در هنگ کنگ

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «تسای اینگ ون»، رئیس‌جمهور تایوان، امروز (چهارشنبه) در جمع خبر‌نگاران در شهر تایپه، مدعی شد که برنامه‌ای برای ارائه کمک‌های بشر‌دوستانه به مردم هنگ‌کنگ تدوین خواهد کرد. 

به گزارش خبر‌گزاری رویترز، رئیس‌جمهور تایوان امروز در جمع خبرنگاران در شهر تایپه گفت که دولت وی یک برنامه عملیاتی برای ارائه کمک‌های بشر‌دوستانه به مردم هنگ‌کنگ پیشنهاد خواهد کرد. وی در این باره گفت: «ما به حمایت خود از اراده مردم هنگ کنگ برای تلاش به منظور به دست آوردن آزادی و دموکراسی‌شان ادامه خواهیم داد.»  

این طرح در حالی قرار است از سوی تایوان اجرا شود که مداخلات آمریکا در امور تایوان و هنگ کنگ که از نظر چین بخشی از سرزمین اصلی چین هستند باعث تشدید تنشها میان واشنگتن و پکن شده است.

روز یکشنبه و امروز (چهار‌شنبه) هنگ‌کنگ شاهد ناآرامی‌هایی در سطح خیابان‌ها بود. 

تسای درباره زمان و جزئیات این برنامه توضیحی نداد، اما ادعا کرد که سیاست‌های تایوان در قبال چین، که شورای امور تایوان مسئولیت اتخاذ آنان را بر عهده دارد، این طرح را پیش خواهد برد و یک کارگروه دولتی در این کشور نیز بودجه و منابع لازم از جمله نیرو و محیط کار را فراهم خواهد کرد. 

اوایل این هفته، تسای همچنین مدعی شد که تایوان ممکن است در اخطار به پکن، «وضعیت ویژه‌ای» که برای مردم هنگ‌کنگ در نظر گرفته را متوقف کند.

تایوان یک طرح ویژه‌ای را موسوم به «وضعیت ویژه» برای مردم هنگ‌کنگ در نظر گرفته است. این طرح شامل یک برنامه مهاجرتی و سرمایه‌گذاری است که تاکنون ده‌ها هزاران مهاجر را از هنگ کنگ جذب کرده است.  

پکن هنوز به اظهارات تسای پاسخی نداده است.

به نوشته رویترز، تسای، در صحبت‌های امروز خود همچنین گفت توقف وضعیت ویژه در هنگ‌کنگ می‌تواند مسافرت و سرمایه‌گذاری مردم این کشور به تایوان را سخت‌تر کند.

رئیس‌جمهور تایوان مدعی شد که دولت او کمک‌های لازم برای آنها (مردم هنگ‌کنگ) به منظور اقامت، زندگی و کار در تایوان را ارائه خواهد داد. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول