اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

بهبود معیشت مطالبه مردم از مجلس یازدهم است

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت: مجلس یازدهم باید ضمن اولویت دانستن حوزه اقتصادی و معیشتی مردم به فکر برنامه‌ریزی در سایر سطوح باشد.

بهبود معیشت مطالبه مردم از مجلس یازدهم است

محمدجواد محمدی نوری، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، با اشاره به آغاز به کار مجلس یازدهم از شهید مدرس به عنوان نماد ایستادگی و صبر در برابر زورگویی متحجرین و متجاوزان به حقوق ملت نام برد و اظهار کرد: مجلس آینده اگر قدر این فرصت تاریخی را بداند مطمئنا کارنامه قابل قبولی در تاریخ از خودشان به یادگار خواهند گذاشت.

این حقوقدان و پژوهشگر سیاسی همچنین با اشاره به اینکه تنها دغدغه مردم در شرایط کنونی تامین معیشت و بازگشت رفاه مناسب به سفره های مردم است، گفت: نباید در این زمینه غفلت کرد که رفع مشکل اقتصادی تنها اولویت مجلس است بلکه علیرغم آنکه به نظر درست است که امروز مهمترین مشکل مردم معیشت آنان است اما مجلس یک فرصت برای همه بخشهاست.

محمدی نوری افزود: مجلس یازدهم ضمن اولویت دانستن بخش اقتصادی و معیشتی مردم باید به فکر برنامه‌ریزی در سایر سطوح از جمله اشتغال مولد نسل‌های جوان آینده، تقویت امور فرهنگی کشور، رفع بحران‌های اجتماعی همچون افزایش طلاق و آسیب‌های روحی ناشی از بیکاری، توسعه همدلی و وفاق در سطح ملی، تقویت امور بودجه بدون اتکا به نفت و توسعه مباحث کشاورزی صنعتی و استفاده بهینه از فرصت صنایع دریایی و نیز کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های قضایی و بسیاری از امور دیگر باشد و با دسته بندی اولویت‌های مهم کشور آنان را در دستور کار خود ببیند.

وی همچنین با اشاره به پیام مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در مراسم افتتاح مجلس یازدهم تکیه بر همگرایی و تعامل با سایر دستگاه‌ها برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی را اثرگذار دانست و افزود: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و کارشناسان جوان به عنوان مشاوران نمایندگان مجلس در فراهم کردن مقدمات توسعه پایدار کشور و ارائه راهکارهای موثر در بخش تولید و اشتغال زایی می‌تواند مجلس یازدهم را به مجلسی امیدوار مبدل سازد.

دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی گفت : باید بپذیریم مجلس دهم علی‌رغم برخی تلاشهای مثبت اما در بخش تقنین و نظارت یکی از ضعیف ترین مجالس کشور بوده است البته این به آن معنا نیست که همه نمایندگان ضعیف بودند اتفاقا معتقدم با وجود حضور عناصر مفید باانگیزه و کارآمد نتوانستند از ظرفیت قانونی درست خودشان در بحث نظارت بر اجرای قوانین استفاده کنند.

محمدی نوری گفت: امروز تمرکز بر وظیفه نظارتی مجلس نسبت به وظایف تقنینی آن بیشتر مورد انتظار ملت است چرا که کنترل و نظارت بر دولت اجراکننده قوانین یکی از مهمترین خدماتی است که مجلس برای تقویت کشور می‌تواند ایفا کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه قریب به اتفاق مجلس منتسب به یک جریان سیاسی است گفت: این یکدست شدن هم محاسن دارد و هم معایب و خدا نکند با توجه به تجارب تلخی که نظام ما از یکدست شدن فضای سیاسی در یک نهاد داشته این بار هم مسئله نفاق و اختلافات درونی ناشی از سهم خواهی و قدرت طلبی مانعی برای خدمت واقعی به مردم شود که ضایع جبران ناپذیری در پی دارد.

وی با یادآوری تهدیدات بین المللی و مسئله تحریم‌های یک طرفه غربیها تنها راه نجات کشور را در وحدت همه مسئولان و قوای سه گانه و البته با تکیه بر همراهی مردم دانست و خواستار تلاش همه مسئولان به بازگشت اعتماد و امید هرچه بیشتر ملت به انقلاب و نظام شد.

دبیر جبهه پیشرفت رفاه و عدالت تاکید کرد: مجلس یازدهم خود را درگیر حاشیه‌ها نسازد و با کارآمدی و بهره مندی از تجارب گذشته راه خود را برای تثبیت نظام به کار گیرند.

وی افزود: امروز چشم و امید مردم به مجلس یازدهم برای برون رفت از بحرانهای داخلی و خارجی است و به عنوان یک شهروند از نمایندگان مردم در مجلس می‌خواهیم برای حفظ امید زندگی در نسلهای جوان کشور بیش از هر چیز به فکر خدمت به ملت باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول