اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ملخ‌های موجود در شهرستان اسلامشهر خطری برای مردم ندارند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر گفت: ملخ‌های موجود در سطح مناطق مختلف شهرستان اسلامشهر بومی بوده، برای مردم خطری ندارند و شهروندان نگران نباشند.

ملخ‌های موجود در شهرستان اسلامشهر خطری برای مردم ندارند

محمد بحیرایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد : ملخ‌های موجود در سطح شهرستان اسلامشهر، بومی کشور ما بوده و هیچ‌گونه خطری ندارند.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم برای مبارزه با این نوع ملخ‌ها انجام شده، افزود:در پی بارش فراوان نزولات جوی و تغییرات آب وهوایی که روزهای اخیر در سطح منطقه داشتیم، شرایط مناسب برای زاد و ولد ملخ‌ها که در طی یکی دو سال گذشته تخم‌ریزی داشته‌اند، فراهم شده و با رشد تخم‌ها جمعیت این حشرات افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه عمر مفید این حشرات کوتاه است، بیان کرد :با توجه به اینکه این گونه ملخ‌ها نوردوست هستند و به سمت نور جذب می‌شوند، شب‌ها از سمت مزارع و اراضی کشاورزی به طرف نور چراغ‌های روشن بلوارها، خیابان‌ها و ساختمان‌های شهری کشیده می‌شوند و به صورت مقطعی در سطح شهر پراکنده هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه اکنون هیچ نوع آسیب و خسارت از سوی این ملخ‌ها به مزارع کشاورزی منطقه گزارش و مشاهده نشده است، تأکید کرد: با توجه به اینکه کانون اصلی این ملخ‌ها در سطح ۵هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان رباط‌کریم شناسایی شده و در حال حاضر بالغ بر یک‌هزار هکتار از این اراضی سمپاشی شده‌ است، در سطح شهرستان اسلامشهر هم تعداد اندکی از این نوع حشرات نسبت به سایر شهرستان‌های اطراف وجود دارد.

‌بحیرایی تصریح کرد: با تشکیل جلساتی با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری، محیط زیست و سایر ارگان‌ها اقدامات لازم بر اساس نظرات و طرح‌های کارشناسی شده آغاز و با توجه به اینکه استفاده از سم‌های مبارزه با ملخ‌ها برای شهروندان ممکن است مسمومیت به همراه داشته باشد و نمی‌توان همه نقاط شهری را سمپاشی کرد با همکاری شهرداری برخی از بلوارها و بوستان‌های شهری سمپاشی می‌شود.

وی اضافه کرد: ضمن اینکه روشنایی پروژکتورهای میادین و بوستان‌ها نیز به منظور جلوگیری از جذب این حشرات سمت شهر کم و خاموش می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، با تأکید بر این که این گونه ملخ‌ها هیچ گونه خطری برای مردم، محیط زیست و مزارع کشاورزی ندارند، خاطرنشان کرد: با توجه به این که عمر مفید این ملخ‌ها حداکثر ۲۰روز است و مردم نگرانی و استرسی در این مورد نداشته باشند و با حفظ خونسردی خود در حد امکان با خاموش کردن چراغ‌های اضافی سر در منازل و ساختمان‌ها و معابر، مانع از جذب این نوع حشرات شوند.

به گزارش فارس، بر اساس گزارش‌ها، تماس‌های شهروندان و مشاهدات خبرنگار ما از نقاط مختلف شهرستان اسلامشهر در چند شب گذشته تعدادی بیش از حد معمولی ملخ سبز و بعضاً زرد رنگ در محلات مختلف شهرستان اسلامشهر که بیشتر در جوار اراضی کشاورزی قرار دارند مشاهده شده که موجب تشویش، اضطراب و نگرانی شهروندان شده‌ است و مردم انتظار دارند مسؤولان دستگاه‌های متولی ضمن اطلاع رسانی و آگاهی بخشی اقدامات لازم برای مبارزه با این گونه حشرات را بموقع در اراضی کشاورزی بعمل آورند تا پای آن‌ها به سطح شهر باز نشود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول