اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سفیر ایران در سنگال: هندسه قدرت جهانی با نفی یکجانبه‌گرایی و شکست هیمنه آمریکا تغییر یافته است

سفیر ایران در سنگال با اشاره به اعزام نفتکش‌های حامل سوخت ایران به ونزوئلا عنوان کرد: هندسه قدرت جهانی با نفی یکجانبه گرایی و شکست هیمنه آمریکا تغییر یافته است.

سفیر ایران در سنگال: هندسه قدرت جهانی با نفی یکجانبه‌گرایی و شکست هیمنه آمریکا تغییر یافته است

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدرضا دهشیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در سنگال با انتشار تصاویری از دیدارش با همتای ونزوئلایی در داکار، نوشت: «دیدار با الهاندرو کوریا سفیر ونزوئلا در سنگال که با حضور در سفارت کشورمان در داکار مراتب سپاسگزاری دولت و ملت ونزوئلا را به مناسبت ورود ۲ نفتکش ایران به آب‌های انحصاری ونزوئلا به اینجانب ابلاغ کرد.»

وی افزود: «به واقع، هندسه قدرت جهانی با نفی یکجانبه گرایی و شکست هیمنه آمریکا تغییر یافته است.»

 

 

جمهوری اسلامی ایران در پی نیاز ونزوئلا به سوخت اقدام به اعزام پنج نفتکش حامل بنزین برای ونزوئلا کرد.این اقدام تهران در حالی که ایران و ونزوئلا تحت تحریم‌های آمریکا قرار دارند، واکنش واشنگتن را به همراه داشت و یک مقام ارشد دولت آمریکا عنوان کرد که واشنگتن در حال بررسی اقدامات مناسب برای واکنش نشان دادن به این اقدام ایران است و از سوی دیگر، اخباری از تحرکات آمریکا در اعزام نیروی دریایی به منطقه کارائیب با هدف ایجاد اختلال و مزاحمت در امر انتقال سوخت ایران به ونزوئلا منتشر شد.

در همین خصوص ایران نیز به آمریکا هشدار داد که در صورت انجام هرگونه اقدامی با واکنش قاطع جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد. از سوی دیگر، ونزوئلا اقدام به اسکورت نفتکش‌ها تا رسیدن به محل تخلیه کرد. تاکنون دو نفتکش بار خود را در ونزوئلا تخلیه کرده‌اند و قرار است نفتکش سوم نیز امروز چهارشنبه ساعت ۱۴ به وقت محلی (۲۲:۳۰ به وقت تهران) وارد منطقه اسکورت شود. حجت الله سلطانی سفیر ایران در کاراکاس نیز در اظهاراتی اعلام کرد که هیچگونه تعرضی در طی مسیر به نفتکش‌ها صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول