اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

بازدید نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد از ارتفاعات کوه خامی گچساران

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از جنگل‌های ارتفاعات کوه خامی گچساران بازدید به عمل آورد.

بازدید  نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد از ارتفاعات کوه خامی گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد  به همراه اعضای شورای تامین و امام جمعه باشت از فرودگاه گچساران و اتاق مدیریت عملیات اطفای حریق و جنگل‌های  کوه خامی  گچساران  که در چند روز اخیر طعمه حریق قرار گرفت بازدید به عمل آورد.

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیویه و بویراحمد با همراه اعضای شورای تامین از نزدیک در جریان عملیات اطفای حریق کوههای گچساران قرار گرفتند و همچنین به صورت گشت هوایی از نقاط آتش سوزی و خسارات وارده به منابع طبیعی و کوهستان بازدید و بررسی نمودند.

مدیرکل مدیریت بحران استان در این بازدید گزارش کاملی از فرایند اطفا حریق و اقدامات صورت گرفته به نماینده ولی فقیه ارایه دادند.

 گفتنی است، ظهر روز جمعه دو م خردادماه ارتفاعات کوه خامی (منطقه خنگ بنار، کوه گوهر نارک و گناوه لری،)  طعمه حریق شد.

 این آتش سوزی در چندین مرحله  مهار شد اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، پوشش گیاهی، گرمای شدید  و وزش باد مجددا آتش شعله‌ور می‌شد.

 برای مهار آتش در ارتفاعات کوه خامی افراد خودجوش، جوانان، ورزشکاران،کوهنوردان، اهالی روستاها،نیروهای منابع طبیعی ،محیط زیست ،بسیج ، سپاه، پادگان شاهد، امور عشایر ،هلال احمر، جهادکشاورزی، آتش‌نشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،آموزش و پروش، و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری و مشارکت داشتند.

همچنین برای مهار آتش در منطقه چهار فروند بالگرد   برای اعزام نیرو به ارتفاعات کوه خامی ومهار آتش در منطقه از سوی  وزرات نفت و هوا نیروز  و سپاه پاسداران در اختیار گذاشته شد.

برای اعزام نیرو ۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد214 هوانیروز ارتش ۱۸۳ نفر هلی برن شدند همچنین بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ۴۰ سورتی و ۱۱۵ نفر  به ارتفاعات هلی برن کردند.

 بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز 3 مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. وهمچنین  روز گذشته  هر 2فروند بالگردهای هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروهای به ارتفاعات آتش انجام دادند  که قریب بر ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند

 گفتنی است، عملیات اطفای حریق پس از ۹۶ ساعت تلاش و مجاهدت نیروی‌های مردمی و دولتی و نظامی  در دقایق پایانی شب گذشته  به پایان رسید و آتش در منطقه  مهار کامل شد.

انتهای پیام/82031

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول