اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

کاهش ماهانه 450 میلیون دلاری صادرات به عراق/ صادرات روزانه به 2 هزار کامیون رسید

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق با اشاره به کاهش صادرات به عراق، گفت: با توجه به بازگشایی بازارچه‌های مرزی شرایط صادرات به عراق بهتر شده است.

کاهش ماهانه 450 میلیون دلاری صادرات به عراق/ صادرات روزانه به 2 هزار کامیون رسید

سیدحمید حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت: صادرات ایران به عراق قبل از شیوع ویروس کرونا در هر ماه به طور متوسط 750 میلیون دلار بود در حالی که این رقم اکنون به حدود 300 میلیون دلار در هر ماه رسیده است.

عضو هیأت مدیره اتاق بازرگانی ایران و عراق افزود:‌ با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در حالی که عراق شریک دوم تجاری ایران به شمار می‌رفت، در فروردین ماه امسال این رتبه نزول کرد.

وی با اشاره به باز بودن مرزهای کردستان عراق،‌ اظهار داشت: در اردیبهشت ماه علاوه بر مرزهای کردستان عراق 4 بازارچه مرزی نیز برای نقل و انتقال کالا به عراق بازگشایی شد لذا در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه شرایط صادرات کالا به عراق بهتر بود.

حسینی اظهار داشت:‌در حال حاضر روزانه 2 هزار کامیون کالاهای صادراتی را به عراق منتقل می‌کنند و بر این اساس از شرایط نسبتاً‌ بهتری نسبت به ماه فروردین برخورداریم.

وی در مورد بازگشایی مرز مهران گفت: مسؤولان عراقی قول‌هایی در این زمینه داده‌اند اما باید منتظر اتمام تعطیلات عیدفطر این کشور بود، امیدواریم در هفته آینده قول آنها مبنی بر بازگشایی مرز مهران اجرایی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول