اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۵ تنی پسماندهای عفونی در ساوه همزمان با شیوع کرونا

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، تولید پسماندعفونی در این شهر به حدود ۱۸ تا ۲۰ تن در ماه (اسفند ماه سال گذشته و فروردین امسال ) رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵ تا ۶ تن افزایش نشان می‌دهد.

افزایش ۵ تنی پسماندهای عفونی در ساوه همزمان با شیوع کرونا

عظیم توسلی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: از روزهای ابتدایی شیوع ویروس منحوس کرونا سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه اقدام به گندزدائی و ضدعفونی معابر شهری و مراکز پر تردد مانند پارک‌ها، مراکز درمانی، ادارات، مغازه‌ها، رستوران‌ها، سوپرمارکت‌ها در نقاط مختلف به ویژه هسته مرکزی این شهر کرد.

وی افزود: این مهم در چند نوبت شبانه روز با بهره‌مندی از ۸ دستگاه خودرو و مصرف ۱۵ تا ۲۰ هزار لیتر آب ژاول اهدایی از سوی جمعیت هلال احمرساوه و با مشارکت گروه‌های جهادی انجام و این مهم همچنان تا شکست این ویروس ادامه دارد.

مدیریت پسماند شهرداری ساوه همچنین از برگزاری سه رزمایش بزرگ مدافعان سلامت با هدف ضدعفونی پارک‌ها، بوستان‌ها و معابر سطح شهر ساوه به همت جهادگران معاونت بسیج سازندگی سپاه ناحیه ساوه و با مشارکت سازمان مدیریت پسماند و آتش‌نشانی شهرداری و هلال احمر شهر ساوه خبر داد و بیان کرد: برای برگزاری مجدد این رزمایش آمادگی لازم وجود دارد.

اجرای آهک‌پاشی نهرها و کانال‌ها

توسلی با اشاره به اجرای آهک‌پاشی نهرها و کانال‌ها گفت: این مهم با هدف گندزدایی و مبارزه با حشرات و جوندگان موذی (موش) انجام می‌شود.

وی بیان کرد: همه ساله با توجه به افزایش دما و همچنین فرا رسیدن فصل گرما، این سازمان برای ترویج بهداشت عمومی و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌های میکروبی و عفونی نسبت به آهک‌پاشی جوی‌های سطح شهر اقدام می‌کند که با توجه به ویروس کرونا این طرح در چندین مرحله در سال گذشته و امسال انجام و همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه در خصوص هدایت آب‌های سطحی و فاضلاب در شهر ساوه گفت: ساماندهی و هدایت آب‌های سطحی با ایجاد کانال در محدوده جغرافیایی جنوب و جنوب شرق این شهر انجام شده است.

توسلی افزود: اجرای طرح مذکور نقش بسزائی در جلوگیری از سیلاب پس از بارش باران در نقاط مختلف شهر ساوه و افزایش رضایتمندی مردم داشته است.

اهدای لوازم بهداشتی و حفاظت فردی بصورت مرتب به پاکبانان

وی از اهدای دستکش، ماسک، لوازم بهداشتی و حفاظت فردی بصورت مرتب به پاکبانان به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفاظت فردی تاکنون موردی از ابتلا پاکبانان در این شهر نداشتیم و همچنان اقدامات لازم برای ارتقای سلامتی این عزیزان ادامه دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه با اشاره به این که اقشار مختلفی در مبارزه با شیوع ویروس کرونا مشارکت داشتند، گفت: پاکبانان مظلوم‌ترین این اقشار به شمار می‌روند که در شرایط حاد از تلاش برای پاکیزه‌ نگه داشتن شهر دریغ نداشته و ندارند.

وی افزود: فعالیت بی‌وقفه نارنجی‌‌پوشان شهر به عنوان سربازان خط مقدم مبارزه با کروناویروس ستودنی است، افراد بی‌ادعایی که با پاکسازی و نظافت سطح شهر گامی در راستای کاهش شیوع این بیماری برداشتند.

ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در شهر بر سختی کار پاکبان‌ها می‌افزاید

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه اظهار کرد: پاکبانان و نیروهای خدمات شهری به طور مستقیم با آلوده‌ترین اقلام و پسماندهای خطرناک سر و کار دارند در این میان ماسک‌ها و دستکش‌های رها شده در سطح شهر نیز بر سختی و خطر کار آنها می‌افزاید.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه هچنین از اجرای تمهیدات خاص برای جمع‌آوری پسماندهای شهری و بیمارستانی خبر داد و گفت: به منظور حفظ سلامت کارگران در مقابل این ویروس، خطوط پردازش زباله تا بهبود شرایط تعطیل شده و زباله‌ها بدون تفکیک دفن می‌شوند.

توسلی با اشاره به رهاسازی ماسک و دستکش‌های استفاده شده توسط برخی شهروندان در سطح معابر این شهر افزود: این اقدام بسیار خطرناک و تهدیدی جدی برای پاکبانان است و اقلام بهداشتی مصرفی و پزشکی باید در نایلونی گره زده شده و در سطل زباله انداخته شود.

افزایش تولید پسماندهای عفونی

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه گفت: همزمان با شیوع ویروس کرونا، تولید پسماندعفونی در این شهر به حدود ۱۸ تا ۲۰ تن در ماه (اسفند ماه سال گذشته و فروردین امسال ) رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۵ تا ۶ تن افزایش نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: از شهروندان انتظار می‌رود تا اطلاع ثانوی زباله‌های خشک و تر خود را در یک کیسه و رأس ساعت مقرر جلو درب منازل قرار دهند.

مهم‌ترین مسئله در مبارزه با ویروس کرونا مشارکت عموم مردم است

توسلی مهم‌ترین مسئله در مبارزه با ویروس کرونا را مشارکت عموم مردم و خود مراقبتی برای کنترل شیوع این بیماری دانست و گفت: تمامی فعالیت‌های ارگان‌ها در شهر بدون همکاری شهروندان نتیجه بخش نخواهد بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساوه با بیان اینکه تقویت درآمدهای پایدار این سازمان از مهم‌ترین برنامه‌های سال جاری خواهد بود، افزود: این سازمان یکی از سازمان‌های پیشرو شهرداری ساوه در این زمینه است که توانسته با ۷۵ درصد رشد مالی در سال گذشته عمل کند.

وی تاکید بر آموزش شهروندی (به‌صورت چهره به چهره) در سال جدید با کمرنگ شدن کرونا، تشکیل اتاق فکر با فراخوان از نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، فعالان محیط زیست، راه‌اندازی فاز دوم شهرک بازیافت را از دیگر برنامه‌های سازماند مدیریت پسماند شهرداری ساوه در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول