اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

رفع موانع تولید از اولویت‌های مجموعه قضایی فارس است

رییس کل دادگستری فارس بر اهمیت رونق تولید تاکید کرد و پیگیری و رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی استان را از اولویت های دادگستری فارس دانست.

رفع موانع تولید از اولویت‌های مجموعه قضایی فارس است

حجت الاسلام سید کاظم موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز، به تشکیل کارگروه  های مختلف در راستای ستاد پیگیری و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: در دادگستری فارس ستادی به نام ستاد پیگیری اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی وجود دارد که چند کارگروه را به عنوان زیر مجموعه برای رفع موانع تولید در استان تشکیل شده تا بتوانیم چرخ اقتصادی استان را به حرکت در آوریم.

 وی در راستای تشریح فعالیت این کارگروه ها بیان داشت: در کارگروه جهش تولید، دادگستری فارس دوموضوع اصلی را در دستور کار قرار داده و بر اساس آن،  واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل را جمع آوری کرده و از آنها دعوت می شود تا با استفاده از ظرفیت دادگستری ،دادسراها، سازمان بازرسی، سازمان صمت و به طور کلی ظرفیت اجرایی و نظارتی قوه قضاییه در استان بتوان این واحدها را احیا کرد.

موسوی بحث دیگر را شناسایی موانع تولید در قوانین و مقررات استانی عنوان کرد و گفت: این اقدام نیز در دادگستری فارس آغاز شده  و تلاش می کنیم موانعی که حرکت تولید را کند می کند یا باعث می شود شتاب تولید گرفته شود شناسایی و برای رفع آن تدبیرشود.

وی افزود: در کنار مباحث کلی و کاربردی یکی از کارگروه های زیرمجموعه ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی، کارگروه حمایت حقوقی و قضایی از فعالیت های اقتصادی است و این کارگروه محل مراجعه مستقیم فعالان اقتصادی بوده  و هر روز به طور مستمر پاسخگوی آنها هستیم.

رییس کل دادگستری فارس در ادامه افزود: درخواست هایی که به این کارگروه می رسد با حضور ادارات مربوطه و مسوولان قضایی ، اجرایی، سپاه و دفتر نماینده ولی فقیه در استان  مورد بررسی قرار گرفته و پیگیری می شود  و به منظور دسترسی هر چه بیشتر به مسئولان امر و ارائه درخواست ها در این کارگروه ، شماره واتساپی اعلام شده است که مطالب مطرح و درخواست وقت می شود.

موسوی کارگروه حقوقی و پژوهش را کارگروه بعدی اشاره کرد و گفت: این کارگروه مرجع تنظیم مقررات و رفع ابهام بنگاه های اقتصادی است. به طوری که با شیوع کرونا ویروس بحث حقوقی تاثیر کویید 19 در تعهدات و قراردادها به وسیله قضات و اساتید دانشگاه و صاحبنظران حقوقی در حال بررسی و اتخاذ تصمیم است.

وی گفت: کارگروه فرهنگی کارگروه دیگری است که وظیفه برنامه ریزی در جهت ارتقای فرهنگ بهره وری، فرهنگ کار و تولید و فرهنگ مصرف را دارد.

رییس کل دادگستری استان فارس در ادامه با تاکید بر اینکه دادگستری استان در سال جاری خیلی پرقدرت وارد مقوله تولید شد، گفت: می توان گفت هفته ای نیست که مسئول دادگستری استان از واحدهای تولیدی بازدیدهای هدفمند نداشته باشد.

وی افزود: دادگستری فارس در راستای برطرف شدن مشکلات حقوقی و قضایی تولید کنندگان به ستاد اقتصاد مقاومتی استان بسیار کمک کرده و تا به امروز منجر به برطرف شدن مشکلات حقوقی و قضایی بسیاری از تولیدکنندگان و نیز راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل شده و  در این راستا برخی از واحدهای تولیدی با تلاش دادگستری و پیگیری مدیریت ارشد قضایی استان احیا شده است .

موسوی اضافه کرد: در این شرایط تمرکز ما به طور ویژه  بر روی تهیه مواد ضدعفونی، ماسک مواد شوینده و دستکش بوده و توانسته ایم مشکل برخی واحدها که دارای مشکل حقوقی بوده اند را حل کنیم و به چرخه تولید برگردانیم به ویژه واحد تولیدی الکل فسا یا ماسک شیراز پوپلین که روزانه حدود 100 هزار عدد ماسک تولید می کند.

به گفته رییس کل دادگستری استان فارس واحد تولیدی ماسک شیراز پوپلین نیمی از ماسک استان را تولید می کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول