اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رشد ۶۹ درصدی صادرات از گمرکات کردستان

ناظرگمرکات استان کردستان از رشد ۶۹ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان به لحاظ وزنی خبر داد و گفت: در دوماهه اول امسال صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است‌.

رشد ۶۹ درصدی صادرات از گمرکات کردستان

بختیار رحمانی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال 99 تا پایان اردیبهشت ماه علیرغم اینکه بازارچه مرزی سیرانبند بانه در فروردین ماه بعلت شیوع ویروس کرونا توسط طرف عراقی تعطیل شد اما ۶۸۵هزار و ۷۹۳ تن کالا به ارزش ۲۵۸ میلیون و ۴۸۰هزار و ۷۸۵ دلار از گمرکات استان کردستان صادر شده است.

وی افزود: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶۲ درصدی ارزش ریالی و رشد ۶۹ درصدی از لحاظ وزنی را به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: از این میزان صادرات ۵۱۶ هزار و ۶۶۶ تن کالا به ارزش ۱۷۰ میلیون و ۴۶۸هزار و ۷۵۸ دلار صادرات استان و ۱۶۹ هزار و ۱۲۸ تن کالا به ارزش ۸۸ میلیون و ۱۲هزار و ۲۷ دلار صادرات اظهار شده در سایر گمرکات است که از  گمرکات استان کردستان به خارج از کشور صادر شده است. 

واردات ۵۵۶۶ تنی کالا از گمرکات کردستان به داخل کشور

ناظرگمرکات استان کردستان میزان واردات گمرکات استان را طی این مدت پنج هزار و ۵۶۶ تن به ارزش پنج میلیون و ۷۵۷ هزار و ۶۲۹ دلار بیان کرد.

رحمانی‌پور اعلام کرد: طی دو ماهه سال 99 گمرک باشماق تنها مرز ترانزیتی استان کردستان،
در مجموع میزان ترانزیت خارجی مبدا، خارجی مقصد و ترانزیت داخلی مبدا از این گمرک طی این مدت ۱۴۰ هزار و ۶۲۷ تن به ارزش ۲۷۹ هزار و ۵۵۴ هزار و ۱۶۷ دلار بوده که به نسبت سال قبل کاهش ۵۷ درصدی ارزش وزنی را داشته است. 

وی اضافه کرد: طی دو ماه سال ۹۹ تعداد تردد خودرو از مرز باشماق ۴۳ هزار و ۷۳۲ دستگاه بوده است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول