اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۲ پروژه حمل‌ونقل خراسان شمالی نافرجام مانده است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: دو پروژه بخش حمل‌ونقل در استان بی‌فرجام مانده است و باید تعیین تکلیف شود.

۲ پروژه حمل‌ونقل خراسان شمالی نافرجام مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی جعفر شهامت درباره نوسازی ناوگان فرسوده اظهار کرد: رانندگان و مالکان نیازمند تسهیلات کم‌بهره هستند و تسهیلات با نرخ 18 درصد، غیراقتصادی است و به همین علت از آن استقبال نشده است.

وی افزود: در چند سال گذشته اقدام موثری برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی انجام‌نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی بابیان اینکه خراسان شمالی با توجه به وضعیت خاص نیازمندی خاص خود را در بخش حمل‌ونقل دارد، خواستار توجه ویژه به این استان به‌ویژه در بخش راه‌های روستایی شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود، درباره طرح ابرار گفت: در قالب این طرح ساخت راه‌های روستایی به این اداره کل واگذارشده اما در این زمینه با مشکل تخصیص  اعتبار جهت افزایش توان کاری پیمانکاران روبرو هستیم.

شهامت افزود: در قالب طرح ابرار قرار است 80 کیلومتر راه روستایی استان اجرایی و آسفالت شود اما با توجه به کمبود اعتبار تا هفته دولت امسال آسفالت 25 کیلومتر از این طول راه‌ها تکمیل خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال اعتبار ملی برای راه روستایی در قانون بودجه تعریف‌نشده است و قیر رایگان هم اختصاص نمی‌یابد، بنابراین برای ساخت راه روستایی، در تنگنای جدی هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: البته تلاش داریم تا از ظرفیت اعتبارات و توان بسیج سازندگی، بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در این زمینه و به‌ویژه در مناطق محروم استان بهره ببریم.

وی با اشاره به اجرای بزرگراه بجنورد-جنگل گلستان گفت: این پروژه بخشی از پروژه راه‌سازی بزرگراه بهشهر-قوچان است و ۷۰ کیلومتر از ۱۶۰ کیلومتر باقیمانده این بزرگراه در خراسان شمالی است یعنی بیش از نیمی از این طول در این استان قرار دارد که در این زمینه نیاز است توجه بیشتری شود تا بهره برداری از این پروژه سرعت گیرد.

شهامت درباره شاخص بهره‌مندی روستاییان از راه مناسب گفت: راه‌های فرعی در استان مشخصات راه روستایی را دارند و البته بار ترافیکی هم در آن بالا است، این راه‌ها به لحاظ مشخصات و حجم ترافیکی باید به‌عنوان راه اصلی تعریف شوند و بر اساس آیین‌نامه راه‌ها، جاده میان دو شهرستان، باید به‌عنوان راه اصلی باشد.

وی افزود: ۱۷ درصد راه‌های روستایی استان هنوز خاکی است و در هر باران نیاز به تیغ‌زنی و اصلاح پیدا می‌کند البته در زمستان هم برف و بارندگی‌ها تردد در این محورها را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی  گفت: راه‌های روستایی این استان در نام و مشخصات راه روستایی است اما ترافیک در آن بالا است و برخی از محورها بیش از 30 هزار نفر جمعیت را پوشش می‌دهد و این راه برای جمعیت بالایی است که در آن پلی وجود ندارد و در شرایط بارندگی و سیلاب محور مسدود می‌شود. 

وی با اشاره به مشکلات نبود پل در راه‌های روستایی استان گفت: ساخت ۲۰ دستگاه پل در محورهای روستایی در اولویت ما قرار دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: دو پروژه بخش حمل‌ونقل در استان بی‌فرجام مانده است و باید تعیین تکلیف شود.

وی افزود: اجرای پایانه مسافربری و اجرای شهرک حمل‌ونقل در مرکز استان متوقف مانده و گفته  می‌شود جانمایی اشتباه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان شمالی افزود: تلاش داریم تا این پروژه‌های مهم در بخش حمل‌ونقل، تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول