اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

برگزاری هرگونه آزمون پایانی و دوره آموزشی در دوره ابتدایی مدارس آذربایجان‌غربی ممنوع شد

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: به دنبال افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در استان طی روزهای اخیر، برگزاری هر گونه امتحان یا آزمون پایانی در دوره آموزش ابتدایی آذربایجان‌غربی ممنوع شد.

برگزاری هرگونه آزمون پایانی و دوره آموزشی در دوره ابتدایی مدارس آذربایجان‌غربی ممنوع شد

میرصادق جامعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: مطابق دستورالعمل‌های وزارتی تکمیل و فرایند گزارش پیشرفت تحصیلی دوره آموزش ابتدایی با محوریت معلم، مدیر مدرسه و طرح در شورای مدرسه صورت می‌گیرد و به توجه به شیوع بیماری کرونا هرگونه آزمون در دوره آموزش ابتدایی و حتی در پایه ششم در آذربایجان‌غربی ممنوع شد.

وی افزود: در دوره آموزش ابتدایی آزمون یا امتحان پایانی به عنوان ملاک ارتقای دانش آموز نبوده و طبق دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی ملاک ارتقای دانش آموزان فرایند محور است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان غربی ادامه داد: تا اسفند ماه 98 تحلیل وضعیت یادگیری بر اساس فعالیت‌های طول سال تحصیلی (پوشه کار و فعالیت های کلاسی دانش آموز و سایر ابزارها) و از اسفند ماه به بعد تحلیل و تفسیر آموزش مجازی که به طرق مختلف (شبکه شاد، پیام رسان ایتا، درسنامه‌ها و جزوات خودآموز و ...) صورت گرفته توسط معلم تنظیم و جهت تایید به شورای مدرسه ارائه می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: مدیران و معلمان مدارس آموزش ابتدایی موظف هستند برای آن دست از دانش‌آموزانی که بنا بر دلایلی از آموزش‌های مجازی استفاده نکرده‌اند و در خصوص محتوای درسی باقیمانده از زمان تعطیلی ضعف دارند  برنامه مشخص جبرانی با محوریت معلم کلاس را تعیین کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: معلمان مدارس به همراه مدیران مدرسه موظف هستند نسبت به تکمیل برگ جدول بررسی وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اقدام کند،  اگر دانش آموزی به حد انتظار نرسیده باشد برنامه تکمیلی خرداد ماه را به فرم پیوست کرده و با همکاری مدیر مدرسه شرایط را فراهم کنند تا دانش‌آموزان به حد قابل انتظار برسند و بر  اساس دستورالعمل ارزشیابی کیفی، توصیفی در خرداد ماه اعلام عدم ارتقای دانش‌آموز به پایه بالاتر وجهه قانونی ندارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول