اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

آخرین خبرها از وضعیت آتش‌سوزی در گچساران و منطقه گناوه لری

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگه بنار ،نارک و گناوه لری تقریبا مهار شده است

آخرین خبرها از وضعیت آتش‌سوزی در گچساران و منطقه گناوه لری

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، وحید محمدی‌تبار گفت: آتش‌سوزی کوه‌های گچساران در مناطق خنگ بنار ،نارک و گناوه لری تقریبا مهار شده است و در حال حاضر فقط چند مورد داریم که آنها هم کُنده‌ها و تنه‌های سوخته شده‌اند که شعله‌ور‌ هستند،  البته نیروهای مردمی، منابع طبیعی و سپاه همچنان در ارتفاعات حضور دارند تا از شعله‌ور شدن احتمالی جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عملیات اطفای حریق پس از ۹۶ ساعت تلاش و مجاهدت نیروی‌های مردمی و دولتی و نظامی به پایان رسیده و افراد خودجوش، جوانان، ورزشکاران،کوهنوردان، اهالی روستاها،نیروهای منابع طبیعی ،محیط زیست ،بسیج ، سپاه،پادگان شاهد، امور عشایر ،هلال احمر، جهادکشاورزی، آتش‌نشانی و شهرداری، فرمانداری و بخشداری، شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ،آموزش و پروش، و ... خبرنگاران و اصحاب رسانه همکاری و مشارکت داشتند.

این مسوول خاطرنشان کرد: استاندار و نماینده مردم گچساران نظارت و پیگیری داشتند. فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان شخصا حضور و همکاری کردند.

محمدی‌تبار تصریح کرد: وزیر محترم دفاع و فرمانده محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور توجه ویژه‌ای داشتند و دستورات همکاری و حمایت صادر کردند.
هوانیروز ارتش ؛هوافضای سپاه و کادر پروازی شرکت نفت گچساران زحمات زیادی کشیدند

وی خاطرنشان کرد: ۳۱ سورتی توسط دو فروند بالگرد214 هوانیروز ارتش ۱۸۳ نفر هلی برن شدند.
 بالگرد شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران  ۴۰ سورتی و ۱۱۵ نفر  به ارتفاعات هلی برن کردند.
 بالگرد میل ۱۷۱ آب پاش هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز سه مورد آب گیری از سد کوثر و آب پاشی داشتند. و همچنین امروز ۶ خرداد ۹۹ هر دو فروند بالگرد های هوافضای سپاه ۱۸ مورد سورتی جهت هلی برن نیروهای به ارتفاعات آتش انجام دادند. و قریب به ۱۲۰ نفر را هلی برن کردند.

وی عنوان کرد: به همراه مدیرکل منابع طبیعی استان و فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان فردا برای پایش کامل منطقه حضور خواهیم داشت و منطقه را مجدد بازدید خواهیم نمود وسعت و خسارات را منابع طبیعی باید کارشناسی و اعلام کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول