اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

فرسودگی ناوگان سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد/ عامل بیش از 90 درصد آتش سوزی‌ها انسانی است

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد ناوگان این سازمان را قدیمی و فرسوده خواند و گفت: به بسیاری از این خودروها خسارت زیادی زده شده است.

فرسودگی ناوگان سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد/ عامل بیش از 90 درصد آتش سوزی‌ها انسانی است

حمید علیرضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی این شهرستان برای اطفای حریق، اظهار کرد: با فرا رسیدن فصل گرما، آمادگی کامل از سوی پرسنل آتش‌نشانی خرم‌آباد برای پیشگیری و مهار حریق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در راستای کنترل و کاهش آتش‌سوزی‌ها همکاری لازم را با منابع‌طبیعی و جهادکشاورزی داریم، ضمن اینکه تاکنون چندین جلسه با شهرداری، مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان در این خصوص برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد با بیان اینکه بیش از 90 درصد آتش‌سوزی‌ها در مراتع و مزارع عامل انسانی دارند، افزود: این عامل موجب شده 70 درصد توان نیروهای سازمان در این راه صرف شود، حال اینکه می‌توان این ظرفیت را در بخش آموزش و توانمندسازی پرسنل به‌کار گرفت.

علیرضایی بیان داشت: متاسفانه تمامی خودروهای آتش‌نشانی ویژه اطفای حریق شهری بوده و کارایی لازم برای جنگل‌ها و مراتع را ندارد و تنها قادر به خاموش کردن آتش در سطح شهر هستند.

وی، ناوگان سازمان آتش‌نشانی خرم‌آباد را قدیمی و فرسوده خواند و گفت: به بسیاری از این خودروها طی سیل گذشته و همچنین عملیات ضدعفونی و گندزدایی خسارت زیادی زده شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‌آباد تصریح کرد: خریداری تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی مستلزم صرف هزینه بالایی است و منابع شهرداری کفاف تامین خرید آن را نمی‌دهد، از این‌رو نیازمند همکاری مسوولان ارشد استان برای تامین منابع مالی برای تحقق این مهم هستیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول