اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

ذخیره سازی اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا با منابع صندوق توسعه/ ماسک سه لایه صادر نمی‌شود

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صمت گفت: اگرچه مجوز صادرات ماسک N95 صادر شده است اما ماسک سه لایه با توجه به ضرورت مصرف داخلی صادر نمی‌شود.

ذخیره سازی اقلام بهداشتی مرتبط با کرونا با منابع صندوق توسعه/ ماسک سه لایه صادر نمی‌شود

جمشید گلپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت تولید ماسک و اقلام بهداشتی مورد نیاز برای مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: در حال حاضر در زمینه تولید ماسک در کشور به حد اشباع رسیده‌ایم، لذا با توجه به میزان تولید کشور مجوز صادرات ماسک N95 صادر شده و تولید کنندگان این نوع ماسک می‌توانند تولیدات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ صادر کنند.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر این که مجوز صادرات ماسک N95 بر اساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا صادر شده است، ‌افزود: در حال حاضر با توجه به تأمین نیاز کامل ماسک N95 مراکز درمانی مازاد بر نیاز داخلی صادر می‌شود.

دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اما هیچ گونه مجوزی برای صادرات ماسک سه لایه صادر نشده و با توجه به پیش بینی‌های وزارت بهداشت در خصوص بازگشت پیک بیماری در آبان ماه در حال حاضر، در حال ذخیره‌سازی برای مصارف ماه‌های آتی هستیم.

* استفاده از منابع صندوق توسعه ملی برای ذخیره‌سازی اقلام کرونایی

گلپور با بیان این که برای ذخیره سازی اقلام بهداشتی مقابله با کرونا اعتبار لازم است، گفت: مقرر شده تا بخشی از منابع اختصاص یافته از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا صرف ذخیره سازی اقلام مورد نیاز برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شود.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این که علاوه بر صدور مجوز صادرات ماسک N95 مجوز صادرات برخی اقلام و تجهیزات پزشکی صادر شده است، گفت: لباس یکسره پزشکی از جمله این اقلام است.

* واردات ماسک و الکل ممنوع است

وی بیان داشت: با توجه به میزان تولید داخلی واردات ماسک و الکل ممنوع است و اجازه ورود موقت الکل تنها در راستای تولید مواد ضد عفونی کننده به قصد صادرات داده می‌شود.

گلپور گفت: در حال حاضر خط تولید 33 کارخانه تولیدی مواد آرایشی و بهداشتی برای تولید مواد ضد عفونی کننده تغییر کرده است و با این روش میزان تولید در این بخش به حد اشباع رسیده است.

سرپرست مرکز اصناف و بازرگانان وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که وزارت صنعت مجوز نظارت بر کیفیت اقلام بهداشتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد، گفت: اکنون با توجه به عادی شدن شرایط، انتظار بیشتری برای نظارت بر کیفیت تولید مواد ضد عفونی کننده، ماسک و اقلام بهداشتی از سوی وزارت بهداشت وجود دارد.

* هنوز مجوز صادرات مواد ضدعفونی‌کننده صادر نشده است

وی ادامه داد: بسیاری از تولید کنندگان ژل و مواد ضد عفونی کننده تقاضای صادرات دارند اما به دلیل آنکه هنوز بحران کرونا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پشت سر نگذاشته‌ایم، اجازه صادرات این اقلام صادر نشده است.

دبیر ستاد لجستیک مقابله با کرونای وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: تولید کنندگان ماسک مکلفند که ماسک‌های تولیدی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ استریل و سپس بسته بندی کنند و نظارت بر این فرایند بر عهده وزارت بهداشت است و وزارت صنعت مجوزی در این رابطه ندارد.

گلپور اضافه کرد: مردم بهتر است قبل از استفاده از ماسک‌های کارگاهی آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شسته و پس از اتوکشی در جهت استریل شدن از آن استفاده کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول