اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

هوشیاری، تدبیر و عدم ملاحظه‌کاری باید از ویژگی‌های رئیس مجلس باشد

منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی گفت: هوشیاری، تدبیر و عدم ملاحظه‌کاری از ویژگی‌هایی است که رییس مجلس در اداره کردن و جهت دادن به امور باید داشته باشد، ملاحظه کاری برای رییس مجلس آینده و روسای کمیسیون ها سم است.

هوشیاری، تدبیر و عدم ملاحظه‌کاری باید از ویژگی‌های رئیس مجلس باشد

فداحسین مالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان با اشاره به خصوصیاتی که ریاست مجلس باید داشته باشد، اظهار کرد: با توجه به بررسی که نسبت به مجلس دهم داشتیم و آسیب شناسی که صورت پذیرفت اشکالات بسیاری زیاد وجود داشت که قطعا مجلس یازدهم تفاوت های زیادی با مجلس دهم خواهد داشت بر همین اساس رویکرد نمایندگان مجلس یازدهم در چند مسئله معطوف باید باشد.

وی ادامه داد: باید رییس مجلس قدرت اداره کردن و جهت دادن سمت و سو مجلس را به سمت نیازهای داخلی کشور که همانا خواسته مردم در معیشت و.... برخورد با فسادی که در واقع ملت ما را زجر می‌دهد، داشته باشد و مجلس به این سمت برود که مشکلات مردم حل بشود.

منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: در همین راستا در سیاست خارجه به هیچ عنوانی رییس مجلس نباید ملاحظاتی بکند که منافع  ملی به خطر بیفتد کما اینکه ما در مجلس دهم از این موارد داشتیم، از برجام گرفته تا خیلی چیزهای دیگر.

مالکی گفت: در تعامل با روسای سه قوه و ارکان نظام، فرمایش  مقام معظم رهبری عمل بشود اما تعامل معنایی دارد، اگر تعامل به معنای مجلس دهم و دولت فعلی باشد که اصلا قابل قبول مجلس انقلابی و جهادی نیست ما باید برادر بزرگی خودمان را نسبت به دولت نشان بدهیم، مشکلات دولت را هم حل کنیم از طرفی هم مراقب باشیم تصمیمات عجولانه گرفته نشود که نظم عمومی و امنیت ملی به خطر بیوفتد و از یک طرف هم مراقب باشیم مجلس را دور نزنند.

وی اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های مجلس علیه فساد نهادینه شده در بخش‌های مختلف و مافیاهایی که وجود دارد استفاده شود و از بدنه کارشناسی وزارت خانه ها و دستگاهها استفاده کنیم در جهت مقابله با این مراکز فساد، مگر میشود که صنعت خودرو هر روز با حیثیت مردم بازی بکند و یک خودرو داخلی را چند برابر قیمت گذاری بکند و هیچ کنترلی بر رو محصولات داخلی نباشد یا اینکه قاچاقی که ریشه آن در برخی از وزارت خانه ها است ما این را بکشانیم به مرزهای سیستان و بلوچستان و کردستان و.. بگوییم آنجا قاچاق است در حالیکه ریشه این کار باید در خود وزارت خانه ها خشک بشود.

مالکی گفت: اینها از کارهایی است که مجلس با استفاده از ابزار قانونی و با حمایت قوه قضاییه باید صورت دهد و مجلس باید از اقدامی که الان در قوه قضاییه برای برخورد با فساد شروع شده است حتما حمایت داشته باشد در حالیکه مجلس دهم اینگونه ویژگی ها و اینگونه اقدامات را نداشت.

منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هوشیاری، تدبیر و عدم ملاحظه کاری از ویژگی هایی است که به هر حال رییس مجلس در اداره کردن و جهت دادن باید داشته باشد و در مجموع من ملاحظه کاری را برای رییس مجلس آینده و روسای کمیسیون ها سم میدانم.

وی گفت: حرف درستی است که هر چه رییس مجلس از آرا بیشتری برخوردار باشد هم قدرت اداره کردن در مجلس بیشتر میشود و هم بازتاب آن در محافل بین المللی بیشتر خواهد بود اما به معنای این نیست که نمایندگان مردم و نخبگان رقابت لازم را برای معرفی افراد انجام ندهند، با توجه به ویژگی هایی که مطرح کردم نسبت به ریاست مجلس اما به هر حال رقابت وجود دارد و حتما انشاالله به سمتی برویم که رئیس مجلس آینده از یک قدرت بیشتری  برخوردار باشد که بتواند نسبت به مشکلات مردم و توجه به خواسته های نماینگان موثر عمل کند.

منتخب مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی افزود: مثلا خود بنده به اتفاق برخی از نخبگان مجلس یازدهم به دنبال این هستیم که با توجه به تحریم های ناجوانمردانه ای که آمریکایی ها دارند ما هیچگونه اعتمادی نسبت به آنها و اروپایی ها نباید داشته باشیم و تعامل با برخی کشورها به معنای غلتیدن در دامن آنها نباید باشد، باید بتوانیم از ظرفیت های کشور خودمان استفاده کنیم، ما بررسی کردیم خوشبختانه کشور خودمان از هر طرف به منابع عظیم مرزی وصل است، دستگاه دیپلماسی را قوی بکنیم که تعاملی برقرار بکنند و ما دادستدهای مرزی را طی یک فراکسیون مرزی انجام بدیم تا از کنار داد ستد و بازارچه های مرزی یک رونقی از نظر معیشت برای مرزنشینان و اشتغال جوانان بوجود بیاید.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول