اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش تنش ترکیه و یونان| آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی‌دهیم

وزارت خارجه ترکیه ضمن مخالفت با تصمیم یونان برای نصب فنس و دیوارها امنیتی در مرزهای دو کشور، تاکید کرد اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک را به این کشور نمی‌دهد.

افزایش تنش ترکیه و یونان| آنکارا: اجازه تغییر مرزهای مشترک را نمی‌دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس «حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه بامداد یکشنبه با تصمیم یونان برای ساخت فنس در مرزهای مشترک دو کشور جهت مقابله با ورود مهاجران به خاک خود، مخالفت کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، آکسوی با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما اقدام آتن برای تحمیل ساخت فنس در مرزهایمان را برنمی‌تابیم و نمی‌پذیریم که این فنس‌های مرزی بدون هماهنگی ساخته شوند».

وی با تاکید بر اینکه آنکارا به آتن اجازه تغییر یکجانبه مرزهای مشترک ترکیه با یونان را نمی‌دهد، گفت اما مذاکرات فنی دوجانبه می‌تواند اختلاف نظرها در این باره را رفع کند.

در بیانیه سخنگوی وزارت خارجه ترکیه آمده است، بعد از اینکه یونان در تاریخ پانزدهم آوریل به آنکارا اطلاع داد که مشغول ساخت فنس در مرزهای مشترک دو کشور است، این وزارتخانه نیز در تاریخ یازدهم می نامه‌ای به آتن نوشت و از آن خواست تا مکان دقیق این فنس‌ها را اعلام کرده تا کمیسیون دوجانبه‌ای بر سر آن تصمیم بگیرد.

آکسوی ضمن اشاره به بی‌توجهی یونان به نامه ترکیه و آغاز کار ساخت فنس و نقض حریم مرزی، گفت، این در حالی است که در آن نامه به آتن تاکید شده بود هیچ فنسی نباید بدون هماهنگی فنی بین دو کشور، ساخته شود.

وی همچنین تاکید کرد که نقض حریم مرزی ترکیه توسط یونان، به سرعت به وسیله مسئولان مربوطه متوقف شده و اقدامات لازم به عمل آمد.

به نوشته آناتولی، این مقام ترکیه‌ای اما افزود: «اگر نشست هیأت‌های فنی دو کشور، که ما پیشنهاد آن را داده بودیم، رخ می‌داد، این مشکل برطرف می‌شد. عمل انجام شده در مرزها ما به هیچ وجه قابل قبول نیست».

روابط آتن و آنکارا مدتی است که بر سر مسئله ورود مهاجران و پناهجویان از خاک ترکیه به یونان، به تیرگی گرویده و دو کشور همدیگر را به نقض حریم هوایی و دریایی هم متهم می کنند.

یک وبگاه یونانی نیز روز شنبه مدعی شده بود طی روزهای گذشته در چند نوبت جنگنده های ارتش ترکیه با نقض حریم هوایی یونان بر فراز جزایر شرق دریای اژه پرواز کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول