اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

کمک مومنانه در آخرین روز ماه رمضان/ بسته‌های معیشتی که به نیابت از حاج قاسم توزیع شد

رزمایش کمک مومنانه در آخرین روز ماه رمضان نیز ادامه داشت و در این اقدام خداپسندانه مردم ایران اسلامی به یاری نیازمندان شتافتند.

کمک مومنانه در آخرین روز ماه رمضان/ بسته‌های معیشتی که به نیابت از حاج قاسم توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس، رزمایش همدلی در آخرین روز ماه مبارک رمضان نیز ادامه یافت و مردم خیر ایران اسلامی در سراسر کشور در این کار نیک مشارکت کردند. 

اهدا ۵۰۰۰ بسته معیشتی به مددجویان آذربایجان شرقی توسط بنیاد مستضعفان

محمد کلامی در حاشیه مراسم توزیع ۵ هزار بسته غذایی اهدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد استان اظهار داشت: قدردان حمایت های مهندس فتاح و مجموعه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از نیازمندان استان هستیم.

وی افزود: رمضان سال ۹۹ بعنوان بعنوان یک نقطه درخشان در تاریخ کمیته امداد آذربایجان شرقی بعنوان سند اخلاص کارکنان خواهد ماند. تاثیر نفس قدسی رهبر انقلاب در نیمه شعبان باعث شد مردم و امدادگران امسال در ماه مبارک رمضان صحنه های زیبایی در عرصه احسان و یتیم نوازی رقم زنند.

 

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی با بیان اینکه روحیه جهادی کارکنان امداد در کمتر جایی دیده می شود، گفت: در نتیجه اخلاص و همت کارکنان امداد و مجاهدان عرصه اقتصادی، تا امروز ۱۴۰ هزار پرس غذای گرم و ۸۵ هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش ایران همدل بین نیازمندان استان توزیع شده است.

وی به میزان مشارکت مردم در رزمایش ایران همدل کمیته امداد اشاره کرده و افزود: در ماه مبارک رمضان بیش از ۲۲ میلیارد تومان کمک مردمی جمع آوری شده که  آمار بی نظیری است و باید از مردم خاضعانه تشکر کرد.

کلامی خاطر نشان کرد: امسال سال سختی برای مردم بدلیل شرایط کرونا و بیکاری های ناشی از آن است و باید برای دستگیری از آسیب دیدگان بیشتر تلاش کرد.

وی تاکید کرد: امدادگران استان تا پایان کرونا در صحنه و کنار مردم خواهند بود و بعد از ماه رمضان نیز به توزیع بسته های حمایتی ادامه می دهیم.

توزیع ۱۰۰۰ بسته غذایی به نیابت از حاج قاسم

امیررضا سعیدی، مسئول رزمایش دانشجویی احسان در آئین آغاز توزیع رزمایش دانشجویی احسان که در مسجد دانشگاه آزاد اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: به لطف خدا و با عنایت حضرت صاحب الزمان‌(عج)، در راستای عمل به فرمان مقام معظم رهبری اولین مرحله از رزمایش دانشجویی احسان همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل با توزیع ۱۰۰۰ بسته اقلام غذایی به نیابت از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

 

وی افزود: یکی از الطاف الهی در این رزمایش، تشکیل جبهه‌ای از گروه‌های جهادی، مجموعه‌ها و تشکل‌های دانشجویی برای توزیع بسته‌های احسان در میان محرومان بود تا با کمترین ضریب خطای ممکن، این بسته‌ها به مقصد مورد نظر برسد؛ البته نباید از همت و در کنار هم بودن مجموعه‌های دانشجویی و جوان نیز بگذریم، یکی از برکات این طرح تشکیل این جبهه جهادی جوان و دانشجویی است.

توزیع سومین مرحله از پویش امید و همدلی در بین نیازمندان استان ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، الله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، گفت: امروز سومین مرحله از پویش امید و همدلی در بین نیازمندان استان ایلام که با همکاری آحاد مردم ایلام جمع آوری شده توزیع می‌شود.

 

وی افزود: از سپاه پاسداران، سازمان صمت، مردم ایلام و... برای کمک‌های بی‌دریغشان به نیازمندان تقدیر وتشکر می‌کنیم و از خدا می‌خواهیم به همه توفیقی دهد تا بتوانیم آنچه داریم با بندگان خالص خدا سهیم شویم.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز، گفت: در ایام شیوع کرونا همه با هم بودیم و جزیره‌ای عمل نکردیم، نام سازمان مطرح نبود و چتر حمایت مردم در قالب این پویش‌ها خود را نشان داد، نقش بی‌بدیل روحانیت مثال زدنی بود.

وی افزود: هر جایی که اتحاد است کارها تماما برای رضای خدا انجام می‌شود، اینکه رهبر انقلاب فرمودند که خرمشهرها در پیش است به معنای پیچیدگی این عملیات می‌باشد که عملیات بیت‌المقدس در همین منطقه فکه هم عقبه داشته است.

توزیع بیش از 20 هزار بسته کمک معیشتی توسط اتاق اصناف اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سومین مرحله کمک مؤمنانه اتاق اصناف اصفهان با توزیع بیش از ۲۰ هزار بسته معیشتی آغاز شد؛ این چکمک‌ها پس از عید سعید فطر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

 

در آغاز این مرحله که امام‌جمعه و استاندار اصفهان نیز از آن بازدید داشتند، اتاق اصناف اصفهان برای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه پیش قدم شد و پنج هزار بسته معیشتی نیز در مرحله اول و دوم توزیع شده است و ۲۰ هزار بسته معیشتی پیش‌بینی شده که امروز، سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و یک مرحله دیگر توزیع می‌شود.

از بخشش اجاره بهای ۱۱۰۰ واحد صنفی تا کمک ۳.۲ میلیاردی مردم خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی هنری صبح امروز در حاشیه مراسم رزمایش کمک مؤمنانه بسیج دانش‌آموزی شهرستان بیرجند به تشریح اقدامات صورت گرفته در استان در راستای رزمایش کمک مؤمنانه پرداخت و اظهار داشت: این رزمایش طی سه مرحله در استان اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه مرحله اول رزمایش همزمان با شروع ماه مبارک رمضان و مرحله دوم نیز همزمان با میلاد امام حسن(ع) برگزار شد، بیان داشت: از ابتدای شروع این رزمایش در استان با همکاری مردم و خیرین، نهادهای حاکمیتی، استانداری و دستگاه‌های اجرایی، سپاه و بسیج، مؤسسات خیریه و غیره تا روز جمعه دوم خردادماه بیش از 89 هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر از کرونا در سطح استان توزیع شد.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی ارزش ریالی این بسته‌ها را 18 میلیارد و 400 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: مازاد بر بسته‌های توزیع شده، جمع کمک‌های نقدی و غیرنقدی استان بالغ بر سه میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است.

هنری همچنین به تعطیلی بخش قابل توجهی از کسب و کارها به‌واسطه بیماری کرونا اشاره کرد و بیان داشت: در راستای برگزاری رزمایش کمک مؤمنانه بخشش اجاره بها در دستور کار قرار گرفت که در این راستا اجاره بیش از یک هزار و 100 واحد تجاری به ارزش ریالی 750 میلیون تومان بخشیده شد.

وی با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا، مطرح کرد: تاکنون توسط خیرین بیش از 82 فقره وام قرض‌الحسنه به مبلغ 290 میلیون تومان به‌صورت مردمی پرداخت شده است.

مسؤول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی از طبخ و توزیع 260 هزار پرس غذای گرم با به ارزش دو میلیارد و 450 میلیون تومان توسط  کمیته امداد، خیرین و هیئات مذهبی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: مرحله سوم رزمایش کمک مؤمنانه روز چهارشنبه ۷ خردادماه به‌صورت سراسری در استان برگزار خواهد شد.

توزیع 4000 بسته غذایی در مرحله سوم رزمایش مومنانه سیرجان

علی دستوری فرمانده سپاه سیرجان در حاشیه اجرای این رزمایش اظهار داشت: طی دو مرحله گذشته 14 هزار بسته و در مجموع طی 3 مرحله توزیع شده که  18 هزار بسته‌ غذایی با حمایت خیران تامین و توزیع شد.

 

وی عنوان داشت: 18 هزار بسته غذایی توزیع شده با هزینه  45 میلیارد ریال تامین شدند و مردم ما به همراه  نیروهای سپاه پاسداران همیشه و در همه عرصه‌ها پیشقدم بوده‌اند که این‌بار نیز از ابتدای بحران کرونا تاکنون نقش موثری در کمک رسانی داشته اند.

دستوری ادامه داد: مرحله سوم رزمایش امروز انجام و از عصر امروز و  در شب عید فطر بین جامعه هدف توزیع می‌شود و این بسته‌های معیشتی شامل برنج، مرغ، قند و شکر، روغن، ماکارونی، رب گوجه و حبوبات و دیگر اقلام غذایی است.

حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی امام جمعه سیرجان نیز با قدردانی از خیران و سپاه گفت: رزمایش مواسات زمینه‌ای شده است که یک حرکت جدید در ادامه حرکت‌های قبلی با یک سامازندهی ویژه و منظم‌تر برای خدمت‌رسانی بهتر به تمام نیازمندان شهر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه  این حرکت‌ها بصیرت دینی است، افزود: مومن کسی است که بصیرت دینی داشته باشد و از ریا پرهیز می‌کند.

حسینی ابراز داشت: ظرفیت خوبی برای کمک‌رسانی در شهرستان سیرجان وجود دارد و مردم  در موارد نیاز پیش‌قدم می‌شوند و با این وحدت رویه و اخلاص عمل کمک‌ها را جمع‌آوری کرده و تلاش هم شده با حفظ کرامت نیازمندان این کمک‌ها توزیع شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول