اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کمک مؤمنانه| موکب محسنین همه شهر را گرد یک سفره جمع کرد + فیلم

در طرح هم‌سفره موکب محسنین رشت، از ابتدای ماه مبارک رمضان روزانه هزار پرس غذای گرم و در مرحله بعد بیش از هزار و 500 بسته معیشتی و نان رایگان در 15 محله رشت در اختیار مردم مناطق کم‌برخوردار قرار گرفت.

کمک مؤمنانه| موکب محسنین همه شهر را گرد یک سفره جمع کرد + فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و طرح کمک مؤمنانه برای کمک به اقشار آسیب‌دیده از بحران کرونا، مسؤولان، مردم و به‌خصوص گروه‌های جهادی عزم خود را جزم کرده و بر آن شدند تا هرچه تمام و کمال‌تر به ندای رهبر فرزانه انقلاب لبیک بگویند.

بسیجیان و گروه‌های جهادی همه نوع خدمتی را برای پشت سر گذاشتن و غلبه بر ویروس منحوس کرونا انجام دادند تا ذره‌ای از بار این مشکل را از دوش مردم شهر و استان بردارند.

 

برخی از گروه‌ها با تولید و توزیع ماسک به درب منزل خانواده‌های مستضعف رفتند، برخی محلول‌های ضدعفونی‌کننده را به دست محلات کم برخوردار رساندند و حتی عده‌ای از نخبگان دانشجو نیز محلول ضدعفونی‌کننده تولید کردند و به دنیا نشان داند، جوان مسلمان و نخبه ایرانی قادر است از تهدیدها فرصت بسازند.

اقدامات موکب محسنین نیز در این ایام مثال‌زدنی بود، این خادمین حسینی که هرساله با برپایی موکب در کربلای معلا، شارع مخیم الحسینی، خیمه پذیرایی از زوار سیدالشهدا (ع) را برپا می‌کنند در ایام کرونا نیز خدمت به پروان حسین (ع) را در حفاظت از سلامتی مردم دیدند و دست‌به‌کار شدند.

 

 

 

جوانان موکب محسنین رشت در سال گذشته علاوه بر حضور در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) به‌فرمان تاریخی سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی لبیک گفتند و به کمک سیل‌زدگان پل‌دختر و سیستان و بلوچستان رفتند تا بتوانند باری را از دوش مردمان آن خطه از ایران بردارند زیرا بچه هیئتی‌ها معتقدند هر جا یک مسلمان نیاز به کمک دارد باید به یاری او رفت.

اعضای این موکب پس از شیوع کرونا در گیلان جهاد را در کادر درمانی، پرستاری و بیماران کرونایی یافتند و این بار با تهیه اقلام بهداشتی با شعار#ما_کرونا_را_شکست_می‌دهیم به حاشیه‌های شهر رشت و محلات کم برخوردار و بیمارستان‌های استان رفتند تا خادمی حسین (ع) را به معنای واقعی ادا کنند.

در حین همین خدمات برای کمک به کادر درمانی و مردم نیازمند، ماه مبارک رمضان نیز آغاز شد، ماهی که باید بیشتر به هم نوع خود کمک کنیم و قدردان نعمات الهی باشیم و یاد بگیریم به یکدیگر یاری برسانیم، پس بار دیگر خدام موکب محسنین گرد هم آمدند و طرح «هم‌سفره» را اجرایی کردند.

 

در این طرح که قرار شد همه شهر گرد یک سفره جمع شوند، سه اولویت در نظر گرفته شد و به گفته محسنین اولیایی مسؤول این موکب در محور نخستی و از آغاز ماه مبارک رمضان روزانه هزار پرس غذای گرم توسط خدام موکب محسنین پخت شد و ۵۰۰ وعده افطاری و ۵۰۰ وعده سحری روزانه در بین گروه‌های هدف توزیع شد.

در محور دوم با شناسایی ۱۵ محله از ابتدای ماه مهمانی خدا و در چند نانوایی نان رایگان بر سفره‌های مردم قرار گرفت که این اقدام در نوع خود کم‌نظیر بود.

اما طرح سوم این موکب که امروز به پایان رسید، بیش از هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی با تلاش شبانه‌روزی خواهران و برادران خادم که از روزهای نخست در خدمت‌رسانی به مردم شهرشان درصحنه حاضر بودند، آماده‌سازی و بسته‌بندی شد و در آخرین افطاری ماه مبارک رمضان در بین مردم حاشیه شهر رشت و بخش‌های تابعه توزیع شد.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول