اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

نماز عید فطر امسال در بین‌الحرمین برپا نمی‌شود

نماز عید سعید فطر امسال برای جلوگیری از شیوع کرونا در بین‌الحرمین اقامه نمی‌شود و اعمال محدودیت ورود به کربلا نیز همچنان ادامه دارد.

نماز عید فطر امسال در بین‌الحرمین برپا نمی‌شود

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هرساله هزاران زائر از مردم عراق گرفته تا عاشقان حسینی از نقاط مختلف دنیا در ایام ماه مبارک رمضان به کربلا مشرف می‌شدند و نماز عید فطر را در بین‌الحرمین اقامه می‌کردند.

امسال با شیوع کرونا، مرزهای عراق بسته شده و ‌نه تنها مردم سایر کشورها، بلکه مشتاقان زیارت حرم سیدالشهدا (ع) در شهرهای دیگر عراق هم امکان تشرف به کربلا را ندارند و ورودی و سیطره‌های سمت کربلا بسته شده است.

البته در روزها و‌ شب‌های ماه مبارک رمضان، جمعی از عاشقان اباعبدالله (ع) با حضور در بین‌الحرمین به نیایش با پروردگار پرداخته و با رعایت نکات بهداشتی وارد حرم می‌شدند.

در روزهای پایانی ماه رمضان با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا، محدودیت‌های اعمال شده نیز کاهش یافت، اما همچنان امکان تشرف زائران سایر نقاط به کربلا وجود ندارد.

 

همچنین به منظور جلوگیری از شیوع کرونا خادمان عتبه حسینی (ع) از عدم برپایی نماز عید فطر در بین‌الحرمین خبر دادند و مقرر شده برای حفظ سلامت مردم نماز عید فطر امسال در بین‌الحرمین برگزار نشود.

البته در بین‌الحرمین صندوق‌های پرداخت زکات فطره و کفاره روزه قرار گرفته و روزه‌داران می‌توانند این هزینه را در صندوق‌ها واریز کنند.

به گزارش فارس، بر اساس فتوای آیت‌الله سیستانی، مرجع تقلید شیعیان عراق، یکشنبه امروز آخرین روز ماه رمضان در عراق و دوشنبه عید سعید فطر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول