اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| گلایه دانشجویان دکتری از مشکل معیشت و اسکان/ شروط ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش حضوری دانشجو

ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط خاصی را برای پذیرش حضوری دانشجویان دکتری در دانشگاه ها ابلاغ کرده که در نتیجه دانشگاه ‌ها فقط دانشجویان واجد شرایط را به شرط رعایت ضوابط ابلاغی پذیرش می کنند.

فارس من| گلایه دانشجویان دکتری از مشکل معیشت و اسکان/ شروط ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش حضوری دانشجو

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، پس از اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا حضور دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی به ویژه دکتری در دانشگاه ها را مجاز اعلام کرد، وزارت بهداشت و وزارت علوم دستورالعمل هایی را برای پذیرش دانشجویان دکتری در دانشگاه ها تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ کردند.

بر اساس این دستورالعمل ها حضور همه دانشجویان دکترا در دانشگاه امکان پذیر نیست و حضور صرفا برای برخی از دانشجویان دکترا که حضور آنان در دانشگاه به نظر استاد و گروه ضروری تشخیص داده شود امکان‌پذیر می‌ شود.

در این رابطه برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه خواستار رسیدگی به این موضوع شده اند و اعلام کرده اند که با تداوم شرایط فعلی، ادامه تحصیل در دانشگاه تهران بدون داشتن شغل و اسکان برای آنان بسیار دشوار خواهد بود. این دانشجویان با ثبت سوژه های «خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران را بازگشایی کنید»، «لزوم بازگشایی خوابگاه دانشجویان دکتری دانشگاه تهران»، «دانشگاه تهران از واگذاری خوابگاه به دانشجویان دکتری سرباز زد» و «مشکلات خوابگاه دانشجویان دکتری در دوران کرونا» خواستار رساندن حرف شان به گوش مسوولان شده اند.

*فعلا دانشجویانی که کار آزمایشگاه یا مزرعه دارند خوابگاه می گیرند

خبرنگار فارس این موضوع را با مسوولان دانشگاه تهران مطرح کرده است.

در پیگیری این مطالبه، سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در این مرحله بازگشایی صرفا برای دانشجویانی که فعالیت پژوهشی آنان نیاز به حضور در  آزمایشگاه یا مزرعه و ... است، فراهم می شود و به آنان خوابگاه تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: بازگشایی خوابگاه ها براساس نظر مراجع بهداشتی با احتیاط صورت می گیرد.

حسینی تاکید: ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط حضور دانشجویان دکترا در خوابگاه ها را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است.

*ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش دانشجویان شرایط تعیین کرده است

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در پیگیری این مطالبه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به دانشگاه‌ ها اجازه داده شده که برای آن دسته از دانشجویان دکتری که باید در آزمایشگاه یا در مزرعه یا درمانگاه فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، به شرط رعایت فاصله فیزیکی و مهیا بودن شرایط، پذیرش داشته باشند.

وی ادامه داد: یعنی به شرط رعایت این ضوابط، دانشگاه‌ها می توانند آن دسته از دانشجویان واجد شرایط را بپذیرند.

در نهایت محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران هم در این باره، گفت: در حال حاضر دانشجویان دکترا به صورت محدود در دانشگاه و خوابگاه پذیرش شده ‌اند و در این شرایط امکان پذیرش همه دانشجویان خوابگاهی را نداریم.

وی ادامه داد: به دلیل وجود جمعیت متراکم در خوابگاه و شیوع کرونا در تراکم جمعیت، بازگشایی خوابگاه‌ ها از ۱۷ خرداد منتفی است.

*بهره برداری از خوابگاه ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداقلی باشد

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این باره در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در موضوعاتی که در شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بخش نامه های یکسان به دانشگاه ها ارسال نکردیم؛ زیرا به تفاوت شرایط و امکانات دانشگاه ها واقف بودیم و بهترین کار را این دیدیم که در قالب توصیه نامه و دستورالعمل، راهکارها و روش های پیشنهادی را با همه دانشگاه ها مطرح کنیم. 

وی ادامه داد: در این موضوع هم گفته شد که دانشجویانی که برای فعالیت های پژوهشی خود نیاز به حضور  در آزمایشگاه یا کارگاه دارند می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی به فعالیت های خود بپردازند تا خللی در امور پژوهشی دانشجویان ایجاد نشود.

خاکی صدیق افزود: بنابراین اولویت حضور در دانشگاه ها با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است به شرطی که ضوابط بهداشتی رعایت شود و علاوه بر اینکه توصیه ما این است که حضور حداقلی باشد. درباره خوابگاه ها هم به دانشگاه‌ ها توصیه شده که طبق مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت حداقلی و با رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری از خوابگاه ‌ها بهره برداری کنند.

در این باره ببینید: 

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول