اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

انتخاب هیأت رئیسه مجلس باید براساس تخصص و تجربه باشد

منتخب لارستان در مجلس یازدهم با بیان اینکه انتخاب هیات رییسه مجلس بر اساس تخصص و تجربه باشد نه لابی‌گری، بر نقش جوان‌گرایی در این راستا تاکید کرد.

انتخاب هیأت رئیسه مجلس باید براساس تخصص و تجربه باشد

حسین حسین‌زاده منتخب مردم لارستان، گراش، خنج و اوز در مجلس یازدهم شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با بیان اینکه نمایندگان باید در انتخاب هیات رییسه مجلس یازدهم اولویت خود را بر تخصص و تجربه گذارند، اظهار داشت:  با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر جوان‌گیری و استفاده از تجربه‌ها، هیات رییسه مجلس باید تلفیقی از تجربه و نشاط جوانی همراه با تخصص و تعهد باشد.

وی افزود: اگرچه مجلس یکی از سیاسی‌ترین نهادهای کشور است اما برای درک مردم و اینکه ما را باور داشته باشند باید سیاسی‌کاری‌ها را کنار گذاریم و با وحدت و همدلی در راستای منویات رهبری قدم برداشت، بنابراین باید با کوشش، ارائه ایده نو، خلاقیت و... مشکلات مردم را به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کاهش داد.

وی تاکید کرد: امیدوارم انتخاب هیات رئیسه مجلس توسط نمایندگان براساس توانمندی افراد صورت گیرد نه لابی‌گری و سیاسی‌کاری.

*تورم قوانین در مجلس/ ضرورت تقویت بُعد نظارتی

حسین زاده با یادآوری اینکه پس از انقلاب اسلامی حدود 12 هزار قانون و 16 هزار مقررات مصوب شده، بیان کرد: مجلس با تورمی از قانون رو به رو است در حالی که بسیاری از قوانین اجرا نمی‌شوند لذا اکنون وقت آن است که بعد نظارتی مجلس را در دوره یازدهم تقویت کنیم.

وی معتقد است باید قوانین را در راستای حمایت از فرهنگیان، کارگران و دیگر اقشار آسیب‌پذیر تسهیل و با آسان کردن شرایط تولید و کسب کار فضا را برای جهش تولید آمده کرد.

*تهیه نقشه جامع راه در حوزه انرژی

وی به برنامه‌های خود برای تغییر وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد، گفت: نخستین قدم در این راه اصلاح نقشه راه کشور با مکان‌یانی‌های درست است، لذا باید با تهیه "نقشه جامع راه در حوزه انرژی" به صنایع انرژی‌بر همچون انرژی‌های بادی و خورشیدی روی آورد و این انرژی‌ها را جایگزین انرژی‌های فسیلی کرد تا علاوه‌بر رونق تولید،  اشتغال ایجاد شود.

حسین زاده در خاتمه عنوان کرد که اولویت کاری ما در مجلس یازدهم ایجاد صنایع انرژی‌بر خرد و کوچک است چراکه علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزش‌افزوده بالایی داشته و به بازار هدف نزدیک‌تر است، همچنین با هزینه بسیار کمتر بیشترین کار انجام می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول