اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تعطیلی سه ساله تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری همدان

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور مالی شورای شهر همدان گفت: سه سال است که وزارت اقتصاد کشور مجوز تبدیل وضعیت نیروها را در شهرداری‌ها صادر نکرده است.

تعطیلی سه ساله تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری همدان

سید مسعود عسگریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان نسبت به تبدیل وضعیت نیروهایی از شهرداری همدان اظهار کرد: شهرداری‌ها در راستای برخی از اقدامات و برون‌سپاری برخی از فعالیت‌ها و خدمات می‌توانند از نیروی شرکت‌های دارای مجوز نیروی انسانی بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه این همکاری با شرکت مربوطه از لحاظ قانون بلااشکال است گفت: شهرداری اعلام می‌کند که برخی از فعالیت‌های خارج از مجموعه اداری را به شرکت‌ خدماتی نیروی انسانی واگذار می‌کند و در این راستا نیز مجوزهای لازم از استانداری و شورای شهر از باب تامین حقوق و مزایا در بودجه سنواتی صادر می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه شاید شهرداری برخی از خدمات خود را در برخی مقاطع با کمک نیروهای دیگری انجام دهد و این منعی ندارد افزود: به عنوان مثال سازمان‌های شهرداری خدمات شهری از نوع رفت و روب شهری را به مناقصه می‌گذارند و پیمانکاران متعددی هم که دارای مجوزهای لازم از مراکز قانونی هستند در آن شرکت کرده و برنده می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه نیروهای کنترل و نظارت شهرداری نیز نیروهای شرکتی فعالیت دارند و قرار هم نیست آنها به صورت دائم فعالیت کنند عنوان کرد: اگر شرکت مربوطه برنده مناقصه شود با شرایط موجود و از طریق این نیروها خدمات را به مجموعه شهرداری ارائه می‌دهد.

عسگریان عنوان کرد: چون عمده اقدامات  بیرون از مجموعه و سیستم اداری است از نظر قانونی منعی ندارد اما اگر این نیروها بخواهند در مجموعه ادارای کار کنند باید فرایند گزینش و تبدیل وضعیت از شرکتی به پیمانی طی شود.

وی در خصوص جذب نیروهای لیسانس و فوق لیسانس در کارهایی که شاید تصور شود مدرک دیپلم هم برای آن کافی است گفت: این روزها داشتن تحصیلات حائز اهمیت است و حتی برای کارگری هم حداقل باید دیپلم داشت.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور مالی شورای شهر همدان ادامه داد: در خصوص اقدامات برون‌سپاری نیز این موضوع صدق می‌کند و گفته می‌شود هرچند قرار است کار توسط شرکت انجام شود اما باید حد و نصابی در نظر گرفته شود چون این نیروها نیز با مردم مواجه‌اند و باید حداقل مدرک تحصیلی قابل قبول داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در عرف جامعه کمترین مدرک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس است؛ درست است که برخی از نیروهای شهرداری کار یدی و در سطح شهر انجام می‌دهند اما بالاخره باید سواد علمی مورد نیاز آن هم بر اساس چارچوب تشکیلات دولتی داشته باشند.

عسگریان تصریح کرد: ما به هیچ وجه کارگر در مجموعه شهرداری در پست‌های پرسنلی نداریم و همه پست‌های شهرداری پست‌های کارمندی هستند و برون‌سپاری نیز به نوعی نشات گرفته از مجوزها و قابلیت‌های جذب نیروی انسانی مرتبط با کار است.
 
وی با اشاره به اینکه شاید بگویید فرد می‌خواهد از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کند و مدرک چندان مهم نیست گفت: اخیرا مجموعه نظارت بر تخلف به سیستم‌های روز تجهیز می‌شود که حتی افرادی که از بیرون به عنوان نیروی شرکتی وارد مجموعه می‌شوند باید حداقل سواد علمی را داشته باشند تا بتوانند با آن تجهیزات و امکانات موجود فعالیت کنند و این حداقل‌هایی است که امور اداری برای جذب نیروهای شرکتی پیش‌بینی کرده است.

 رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور مالی شورای شهر همدان در پاسخ به اینکه برخی نیروها به صورت حجمی و شرکتی با روند گزینشی سخت به کار گرفته می‌شوند، آیا تبدیل وضعیت و استخدام آنها در برنامه خواهد بود یا خیر بیان کرد: ما تابع ضوابط سازمان امور استخدامی کشور و وزارت کشور هستیم.

وی خاطرنشان کرد: تا مادامی که فرد قبول کرده می‌تواند در قالب نیروهای شرکتی زیر پوشش شهرداری فعالیت کند و بعد با وجود شرایط استخدامی در آن آزمون نیز شرکت کند.

عسگریان با تاکید به اینکه سه سال است وزیر اقتصاد کشور هیچگونه مجوز تبدیل وضعیت را صادر نکرده که اگر این امکان فراهم باشد این نوع نیروهای شرکتی هم می‌توانند در آزمون‌های استخدامی شرکت کنند تنها با این تفاوت در این مدت که به عنوان نیروی شرکتی بوده‌اند شاید از طریق سازمان‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور امتیازی برای آنها قائل شوند.

وی ادامه داد: هر سال اینطور هم بوده و امتیازی قائل شده‌اند اما سه سال است که تبدیل وضعیتی نداریم و آزمونی هم برگزار نشده و عمده نیروهای شهرداری نیز در قالب شرکت‌های خدمات‌رسان فعالیت کرده‌اند.

 رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه قراردادهای نیروی شرکتی تظمینی ندارد که شهرداری  بخواهد افرادی را تبدیل وضعیت کند و آن در واقع یک مرحله ورود به شهرداری است تاکید کرد: از ابتدای فعالیت افراد این مسئله به آنها اعلام می‌شود که به عنوان نیروهای حجمی شرکتی کار کنند.

وی بیان کرد: اگر وزارت کشور مجوز جذب را دهد این نیروها نیز می‌توانند در آزمون‌ها با شرایط مساوی شرکت کنند فقط ایام کارکرد آنها با شرکت‌های نیروی انسانی ممکن است امتیازی باشد و خدمات آنها نادیده گرفته نشود اما حجمی کار کردن در شرکت‌ها تظمینی برای ورود همه آنها در مجموعه شهرداری نیست.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول