اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بازبینی بخشنامه های بهره برداری معادن در وزارت صنعت

معاون معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بخشنامه‌های مختلف نه تنها برای بهره برداران بلکه برای وزارت صنعت نیز مشکلاتی را ایجاد کرده و در حال حاضر کارگروهی برای بررسی بخشنامه‌های مختلف تشکیل شده است.

بازبینی بخشنامه های بهره برداری معادن در وزارت صنعت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شاتا، داریوش اسماعیلی اظهار داشت:  خام فروشی مواد معدنی در کشور در حال کنترل است و بر اساس قوانین توانسته‌ایم با استفاده از ظرفیت‌های کشور به دهمین تولیدکننده آلومینیوم در جهان تبدیل شویم.

وی در خصوص خام فروشی مواد معدنی تاکید کرد: تبدیل ارزش افزوده مواد معدنی در کشور و برطرف کردن نیاز صنایع داخلی از جمله سیاست گذاری‌های داخلی وزارت صنعت است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت این است که نسبت به ایجاد ارزش افزوده در بخش‌های مختلف به خصوص سنگ‌های تزئینی اقدام کند از این رو در تلاش است تا نسبت به جذب سرمایه گذار در این بخش اقدام کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص سیاست‌های کلان وزارت صمت نیز اظهار کرد: اولین سیاست گذاری، ارائه اختیارات به مراکز استان‌ها است که این امر مهم در حال برنامه ریزی است و در تلاشیم تا با توجه به اجرای مقررات نسبت به تخصیص این اختیارات به مراکز استان‌ها اقدام کنیم.

اسماعیلی اضافه کرد: اختیاراتی که قرار است به مراکز استان‌ها اختصاص داده شود در حال احیا شدن بوده و قرار است این اختیارات به زودی ابلاغ شود.

معاون وزیر صنعت افزود: طرح کاداستر یا هوشمند سازی اراضی مورد بهره برداری قرار گرفته پیشتر در کشور اجرا شد که این طرح تنها ١۵ درصد از ظرفیت آن در کشور مورد استفاده قرار گرفت و مقرر شد تا به زودی نسبت به افزایش سهم این طرح در کشور اقدامات بنیادین انجام شود.

اسماعیلی افزود: بخشنامه‌های مختلف نه تنها برای بهره برداران بلکه برای وزارت صنعت نیز مشکل ایجاد کرده و از ابتدای امسال کارگروه مجزایی نسبت به بررسی بخشنامه‌های مختلف اقدام کرده است تا نسبت به کوچک کردن بخشنامه‌ها اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول