اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پامپئو با نخست‌وزیر جدید عراق تلفنی گفت‌وگو کرد

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با نخست وزیر عراق با او درباره آمادگی‌ها برای آغاز آنچه گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور خوانده شده گفت‌وگو کرد.

پامپئو با نخست‌وزیر جدید عراق تلفنی گفت‌وگو کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شامگاه جمعه با «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «الکاظمی در یک تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا با او درباره مسائل مربوط به همکاری اقتصادی، سیاسی و امنیتی میان دو کشور رایزنی کرد».

براساس بیانیه مذکور، دو طرف همچنین درباره بحران اقتصادی جهان و تاثیر آن بر قیمت نفت، بازتاب آن بر اقتصاد عراق و راه‌های رفع پیامدهای آن گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است: «طرفین عراقی و آمریکایی آمادگی‌ها برای آغاز گفت‌وگوی راهبردی میان دو کشور را هم بررسی کردند».

«مایک پامپئو » وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته خبر داد که آمریکا پیشنهاد گفت‌وگو با دولت عراق در نیمه های ژوئن را مطرح کرده تا در آن، همه مسائل راهبردی از جمله آینده حضور نظامی آمریکا مورد بررسی قرار گیرد؛ وزیر خارجه عراق هم از این پیشنهاد آمریکا استقبال کرده است.

روابط عراق و آمریکا از زمان ترور فرماندهان شهید سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس با تنش زیادی همراه بوده است و پارلمان، دولت و ملت عراق خواهان خروج هر چه سریع‌تر نظامیان آمریکایی از عراق هستند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول