اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

بیانیه مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان به‌مناسبت روز قدس

مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان آلمان طی بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: ما باید بکوشیم تا مفهموم فلسطین آنقدر فراگیر شود تا کسانیکه تلاش می‌کنند مسأله فلسطین را در ضدیت با سعادت مردم ایران جلوه دهند، ناکام بمانند.

بیانیه مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان به‌مناسبت روز قدس

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، مجمع انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان طی بیانیه ای به مناسبت روز جهانی قدس اعلام کرد: امروز که بواسطه سو مدیریت‌های داخلی، حتی آوردن نام فلسطین هم در افکار عمومی سخت و دشوار شده است، بیشتر باید بر این مسیر استقامت کرد چراکه عیار انسان‌های آزادی‌خواه در همین روزهای دشوار است که نمایان می‌شود. ما باید بکوشیم تا این مفهموم آنقدر فراگیر شود تا کسانیکه تلاش می‌کنند مسأله فلسطین را در ضدیت با سعادت مردم ایران جلوه دهند، ناکام بمانند. 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یَآ أَیُّهَا الَّذینَ ءَامَنُواْ إِن تَنصُرُواْ اللَّهَ یَنصُرْکُمْ وَ یُثَبّتْ أَقْدَامَکُمْ 
(سوره محمد، آیه ۷)

زیست روزهای سخت دنیای بعد از فراگیری کرونا تجربه نابی بود که ما انسان‌های این کره خاکی را شدیداً با این واقعیت مواجه کرد که دردهای ما، از گرمایش زمین تا فراگیری‌هایی این‌چنین، مشترک‌اند و نیازمند علاج واحد.

امروز ما بیشتر از همیشه می‌فهمیم که اگر چه مرزهای قراردادی ما را از یکدیگر جدا کرده‌اند، اما دردهای مشترک انسانی ما را بیشتر از همیشه به هم پیوند می‌دهند. و در این میان، چه دردی کهنه‌تر و غم‌بارتر از مسأله فلسطین.

ما نمی‌توانیم در جهانی زندگی کنیم که هر روزه شاهد فروکاستن و محدودیت بیشتر و تعدی به سرزمین‌های فلسطینی باشیم بدون اینکه قدمی در این راه برداریم. نمی‌توانیم ناظران ساکتی باشیم که در مقابل رژیم آپارتاید سکوت می‌کنند و از محنت‌های مردم فلسطین بی‌غم‌اند. و ما نمی‌خواهیم نام‌مان در کنار کسانی ثبت شود که دولت‌های دست راستی و فاشیستی اشغالگر را دیدند و دم بر نیاوردند. در روزگاری که چراغ عمرها خاموش می‌گردد و منطق ظلم عادی‌سازی می‌شود، بی‌طرفی و سکوت مصداق همدستی با جانی است.

فلسطین زخم دیرینه بر پیکر روزگار ماست. زخمی که تا نیافتن ضماد آن، مستمر خون و چرک تازه از آن می‌روید و داغی تازه بر وجدان عمومی بشر می‌گذارد. حالا که خاک کشورها در زیر پای راست‌گرایی افراطی به لرزه افتاده و حالا که پرچم به دست کسانی رسیده که کارشان ساخت دیوار است و تخریب پل‌ها، فرصت کرونا یادآوری است برای ما که اگر چه مفاهیم مقدس و آزادی‌خواهانه در اثر دست‌مالی و سو تبلیغ قدرت‌ها از طراوت و اهمیت افتاده‌اند، وظیفه انسان‌های بیدار بیشتر از پیش در ایستادن در کنار آرمان فلسطین معنا می‌شود. چراکه سرنوشت ما، همه انسان‌ها، از هم جدا نیست.

امروز که بواسطه سو مدیریت‌های داخلی، حتی آوردن نام فلسطین هم در افکار عمومی سخت و دشوار شده است، بیشتر باید بر این مسیر استقامت کرد چراکه عیار انسان‌های آزادی‌خواه در همین روزهای دشوار است که نمایان می‌شود. ما باید بکوشیم تا این مفهموم آنقدر فراگیر شود تا کسانیکه تلاش می‌کنند مسأله فلسطین را در ضدیت با سعادت مردم ایران جلوه دهند، ناکام بمانند. ما همه ساکنین این جهان هستیم و سرنوشت‌هایمان به هم پیوسته.

در این آخرین روزهای ماه رمضان ما دانشجویان ایرانی انجمن‌های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان با یکدیگر این دعا را زمزمه می‌کنیم که «اللهم رد کل غریب». خدایا! هر جداافتاده‌ای را به وطنش باز گردان. و ما امیدواریم به ذات بشر و به روز موعودی که ظلم پایان یابد و چراغ خانه فلسطینیان روشن شود و کلیدهایی که هفتاد و دو سال است با خود حمل میکنند درهای خانه‌هایشان را به رویشان باز کند. به امید آن روز.

مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه آلمان

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول