اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه‌ها در سال جاری

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر از افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه‌ها در سال جاری خبر داد.

فارس من| افزایش 35 درصدی حقوق کارکنان دانشگاه‌ها در سال جاری

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، سامانه «فارس من» سامانه‌‌ای است که مخاطبان خبرگزاری فارس می‌توانند از طریق آن مشکلات خود در تمام حوزه‌ها را مطرح کنند تا خبرنگاران این مشکلات را پیگیری کرده و پاسخ آن را از مسؤولان دریافت کنند.

مخاطبان خبرگزاری فارس موضوع «درخواست کارکنان دانشگاه برای افزایش حقوق» را مطرح کرده و از خبرگزاری فارس خواستار گفت وگو با مسئولان شدند که خبرنگاران خبرگزاری فارس برحسب وفای به عهد این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

این کاربران اعلام کرده‌‌اند که «احقاق حق کارکنان دانشگاه در خصوص افزایش ۵۰ درصدی با ملغی شدن هیأت امنا در خصوص موارد مربوط به کارکنان دانشگاه انجام می‌شود از آنجا که این هیأت همه هیأت علمی هستند فقط در مورد خودشان تصمیم بگیرند و تصمیم‌گیری در مورد کارکنان غیرهیأت علمی را به خدمات کشوری بسپارند تا دیگر شاهد تکرار چنین مواردی نشویم.»

* افزایش ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه‌ها

در پیگیری‌ها سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به خبرنگار فارس در این باره گفت: سال‌های گذشته افزایش حقوق حدود ۱۵-۱۰ درصد لحاظ می‌شد؛ اما امسال طبق مقررات افزایش حقوق ۳۵ درصدی برای کارکنان دانشگاه‌ها لحاظ شده است. 

وی افزود: ما کارمندانی داریم که انسان‌های نجیب و خوبی هستند و فکر می‌‌‌کنم از افزایش حقوق ۳۵ درصدی رضایت داشته باشند. دولت به دانشگا‌ه‌ها اعلام کرده در صورت وجود اعتبار این افزایش حقوق صورت بگیرد که ما اوایل اسفند ماه برای اساتید و کارمندان حکم را صادر کردیم و با توجه به کسر بودجه‌ای که داشتیم در این مورد حدود ۴۰ درصد افزایش بار مالی داریم. 

* دانشگاه‌ها طبق مقررات عمل می‌کنند

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما حدود ۷۰۰-۶۰۰ نفر کارمند رسمی و قراردادی و ۶۰۰ نفر هم نیروی شرکتی داریم و هر سال طبق قانون افزایش حقوق داریم و می‌توانستیم این کار را طبق اعتباری که داریم انجام دهیم. تا جایی که اطلاع دارم همه دانشگاه‌ها این افزایش حقوق را اعمال کردند و در حال حاضر هم با مشکل بودجه مواجه‌اند. 

وی افزود: بنابراین ما طبق مقررات عمل می‌کنیم؛ به طوری که عده‌ای استخدام کشوری و عده‌ای هم استخدام تامین اجتماعی هستند که مقررات متفاوتی بین این دو وجود دارد. ما لیست حقوق را به خزانه ارسال کردیم و فکر می‌کنم امسال اتفاق خوبی برای اساتید و کارمندان اتفاق افتاده و افزایش نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول