اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

بازداشت تحت تعقیب‌ترین عضو گروه استقلال طلبان جامو و کشمیر در هند

نیروهای امنیتی هند یکی از اعضای تحت تعقیب شبه‌نظامیان استقلال طلب را در منطقه جامو و کشمیر دستگیر کردند.

بازداشت تحت تعقیب‌ترین عضو گروه استقلال طلبان جامو و کشمیر در هند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقامات هندی، سازمان ضدتروریسم هند موسوم به آژانس تحقیقات ملی (ان‌آی‌اِی) یکی از اعضای گروه شبه‌نظامی «حزب المجاهدین» را که تحت تعقیب قرار داشت، سه‌شنبه شب دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، بنابر اعلام این سازمان، نام این فرد «رستم علی» است که به دلیل ارتباط با قتل فعال «آر.اس.‌اس» با نام «چاندر کنت شارما» و مامور محافظ وی در آوریل سال گذشته، تحت تعقیب قرار داشت. آراس‌اس سازمان اصلی حزب حاکم هند (بی‌جِی‌پی) است.

یک مقام ارشد آژانس تحقیقات ملی درباره دستگیری این فرد گفت: ظاهراً علی جوانان را در بخش کشتوار برای رده‌های مختلف نظامی این گروه استخدام می‌کرده است.

منابع این آژانس گفته‌اند که علی با «ریاض نایکو» فرمانده حزب المجاهدین که ششم مه در تیراندازی نیروهای امنیتی هند کشته شد، ارتباط نزدیکی داشته است.

سپتامبر گذشته هم پلیس جامو و کشمیر ۳ شبه‌نظامی را در ارتباط با قتل یکی از اعضای ارشد حزب بی‌جِی‌پی و یک فعال دستگیر کردند.

پایگاه حزب المجاهدین در کشمیر قرار دارد و این گروه در پی استقلال از هند است. رهبر این گروه که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد، عمدتاً از منطقه «ترال» کمشیر است، جایی که نهادهای امنیتی هند آن را کانون نظامی‌گری می‌دانند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول