اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

داد مردم از گرانی و وعده بازرسی «صمت»/ فعالیت 60 هزار واحد صنفی کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان

معاون بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه، از فعالیت 60 هزار واحد صنفی استان زیر ذره‌بین بازرسان این سازمان خبر داد و گفت: از ابتدای سال تا الان بیش از 21 هزار مورد بازرسی انجام شده است.

داد مردم از گرانی و وعده بازرسی «صمت»/ فعالیت 60 هزار واحد صنفی کرمانشاه زیر ذره‌بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قیمت‌های افسارگریخته در بازار کرمانشاه داد مردم را از گرانی درآورده است، آن‌ها گله‌مند از این هستند که هفته‌ای‌ نیست که با بالا رفتن قیمت کالاهای اساسی، سرگردان و کلافه نشوند.

پاشنه بازار کرمانشاه، امروز تنها به سود جیب دلالان و احتکارکنندگان می‌چرخد؛ احتکار کالا در انبار و تزریق آن به بازار بعد از چندبرابر شدن قیمت‌ها، قدرت خرید را از بخش قابل توجهی از مردم گرفته و آنها تنها نظاره‌گر این کالاها در بازار هستند.

سیر صعودی کالاها، احتکار، دلال‌بازی، رشد نرخ ارز و افزایش قیمت طلا، همه همه دست به دست هم داده تا با تغییر دقیقه‌ای و ثانیه‌‌ای اجناس، بازار همچون حبابی در بی‌ثباتی قیمت‌ها شناور باشد که انگار به این تازگی اصلا خیال ترکیدن ندارد.

مردم از نحوه نظارت بر بازار راضی نیستند و آن را موثر نمی‌دانند؛ در همین رابطه، مسعود بیگلری معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: سازمان صمت با بازرسی‌های مستمر از واحدهای صنفی تلاش می‌کند با جریمه کردن حتی پلمب واحد صنفی دست سودجویان و متخلفان را از بازار کوتاه کند.

وی از فعالیت 60 هزار واحد صنفی استان زیر ذره‌بین بازرسان سازمان صمت خبر داد و افزود: از چند طریق بازرسی‌ها در حال انجام است، بازرسان با مراجعه حضوری به واحد صنفی، تخلفات را پیگیری می‌کنند در صورت احراز تخلف، پرونده تشکیل داده و این پرونده به اداره تعزیرات حکومتی در راستای اجرای قانون ارسال می‌شود.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه ادامه داد: مردم می‌توانند برای آگاهی از قیمت کالاها به درگاه اینترنتی www.124.ir مراجعه کنند و هر گونه تخلف در همان سامانه ثبت کنند تا بازرسان در اسرع وقت رسیدگی کنند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال تا الان بیش از 21 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده در همین راستا یک‌هزار پرونده تخلف تشکیل شده و برای سیر مراحل قانونی به اداره‌کل تعزیرات ارسال شده است.

بیگلری در توضیح کار‌های انجام شده برای تعادل بازار، تصریح کرد: کمیته تنظیم بازار به ریاست استاندار تشکیل می‌شود در این کمیته تمام مواردی که سبب تعادل در بازار شود، بررسی و دستورالعمل‌های لازم اعمال می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: طبق اعلام مرکز آمار، استان کرمانشاه طی سال گذشته جزء پنج استان ارزان کشور بوده است.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول