اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

تمجید: سلامتی تکواندوکاران در اولویت کار ما قرار دارد/ برای برگزاری لیگ پروتکل بهداشتی ویژه‌ای داریم

رئیس سازمان لیگ تکواندو گفت: باید مراقب سلامتی بازیکنان مان که سرمایه های ملی هستند، باشیم تا دچار آسیبی نشوند و سلامتی ورزشکاران در اولویت کار ما قرار دارد،

تمجید: سلامتی تکواندوکاران در اولویت کار ما قرار دارد/ برای برگزاری لیگ پروتکل بهداشتی ویژه‌ای داریم

محسن تمجید در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین تصمیمات سازمان لیگ تکواندو به منظور برگزاری هفته آخر مسابقات لیگ برتر، اظهار داشت: در مصوبه آخر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر آغاز فعالیت رشته‌های انفرادی، تکواندو به عنوان ورزشی که زد و خورد و تماس بدنی زیادی دارد محسوب شده، برهمین اساس روز گذشته جلسه‌ای پیرامون این مصوبه با رییس، دبیر و مسئولان فدراسیون برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در همین راستا پروتکلی برای جلب نظر مساعد وزارت ورزش و جوانان و ستاد مبارزه با کرونا ارائه تهیه کرده ایم و اگر مجوز برگزاری مسابقات اخذ شد، سلامتی بازیکنان را تضمین کنیم و مسابقات لیگ 98 را طبق پیش بینی قبلی، اوایل تیرماه هفته آخر لیگ برتر تکواندو را برگزار خواهیم کرد. 

 

تمجید در خصوص برخی از بندهای این پروتکل، عنوان کرد: پروتکل تدوین شده جهت برگزاری مسابقات در فدراسیون تکواندو بسیار جامع، کامل تدوین شده و همه موارد به تفکیک مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته است. نحوه ورود خودروها به پارکینگ محل برگزاری مسابقه و نحوه ورود بازیکنان به سالن و شیاپچانگ بعضی از مباحث این پروتکل هستند.

رئیس سازمان لیگ تکواندو افزود: البته تکواندو با سایر ورزش های رزمی مثل جودو یا کاراته متفاوت بوده و تجهیزات دفاعی روی اعضای بدن تکواندوکار، تمامی پوشش های لازم از جمله دستکش، کلاه و هوگو را دارند و تنها تماس در وسط صورت است که ضربه می خورد. از همین رو پیشنهاد دادیم از نقاب‌هایی که در رده سنی نونهالان جلوی صورت قرار می گیرد در مسابقات لیگ استفاده کنیم تا از احتمال تماس پا و ضربه خوردن به صورت جلوگیری شود.

وی ادامه داد: همچنین از دستکش لاتکس زیر یا روی دستکش ورزشی مبارزان استفاده خواهد شد. اگر تکواندوکاران زمین هم بخوردند و اندام آنها با شیاپچانگ تماس داشته باشد، محل تماس ضدعفونی خواهد شد. ضمناً داوران از ماسک و شیلد استفاده می‌کنند.

تمجید اضافه کرد: تکواندوکاران به محض اینکه به هم بچسبند، داوران برای جلوگیری از وقت کشی بازی را نگه می دارند و این گونه برخورد فیزیکی و تماس بدنی وجود پیدا نخواهد کرد. اگر هوگوهای بازیکنان به هم چسبیده شود، بعد از هر بازی هوگوها ضدعفونی خواهند شد.  

 

وی در خصوص اینکه با اجرای دقیق پروتکل بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی، هفته آخر طی چند روز انجام می شود، تاکید کرد: اگر تیمهای که در کورس قهرمانی نیستند اعلام انصراف بدهند، مسابقات در یک روز مسابقات برگزار خواهد شد. در لیگ برتر مردان 10 یا 11 مسابقه داریم و اگر همه تیمهای بخواهند بازی کنند، نهایتاً در سه روز متوالی رقابتها به پایان می رسد. سازمان لیگ، فرض را بر این می گیرد همه تیمها در هفته آخر حضور پیدا کنند، ما نیز استقبال می‌کنیم. بستر برگزاری مسابقات را با ایزوله کامل فراهم کرده ایم تا مشکلی برای شرکت کنندگان به وجود نیاید. وقتی ستاد مبارزه با کرونا مجوز برگزاری مسابقات را صادر کند، برای همه تیمها فراخوان می‌زنیم و دیگر یک یا چند مسابقه فرقی ندارد چون شرایط را به طور کامل مهیا ساخته ایم.

تمجید در خصوص اینکه آیا باشگاههای حاضر در لیگ برای بیشتر دیده شدن، در هفته آخر شرکت خواهند کرد؟ گفت: شکی نیست که همه  تیمهای صدر جدولی لیگ شهرداری وارمین، لوازم خانگی کن، دانشگاه آزاد و پاس قوامین با اسپانسرهای قدرتمند، بیشتر از سایر تیمهای سعی دارند تا در مسابقات لیگ دیده شوند. ولی شاید تیمهای رده پایین جدول و شهرستانی انگیزه لازم را برای حضور در تهران و مسابقه نداشته باشند و با شرایط موجود انصراف خواهند داد. اگر تیمی از حضور در هفته آخر لیگ انصراف بدهد، مشمول جریمه نخواهد شد.

 رئیس سازمان لیگ تکواندو با اشاره به اینکه سلامتی ورزشکاران را فدای کل لیگ می کنیم، خاطرنشان کرد: سلامتی ورزشکاران در اولویت کار ما قرار دارد، این مشکلات صد سال یک بار رخ می دهد و باید مراقب سلامتی بازیکنان مان که سرمایه های ملی هستند، باشیم تا دچار آسیبی نشوند. اگر بازیکنی درگیر ویروس کرونا شود، این بیماری اثر مخرب خود را روی بدن او خواهد گذاشت و حداقل 20 درصد ریه اش از کار می افتد و نمی تواند در رده ملی قهرمان شود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول