اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کتابخانه‌ها بدون حضور اهالی کتاب بازگشایی می‌شوند

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان با اشاره به بازگشایی کتابخانه‌های استان اصفهان همزمان با سراسر کشور از دوشنبه 27 اردیبهشت ماه گفت: فعلاً زمان حضور شهروندان در کتابخانه‌ها مشخص نیست و پس از آماده‌سازی با تصویب مسؤولان میزبان اهالی کتاب خواهیم بود.

کتابخانه‌ها بدون حضور اهالی کتاب بازگشایی می‌شوند

امیر هلاکویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص وضعیت کتابخانه‌های استان اظهار داشت: همزمان با تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی، کتابخانه‌های سراسر کشور نیز تعطیل شدند تا سلامتی مردم و کتابداران حفظ شود، این تعطیلی تا روز گذشته ادامه داشته و از امروز کتابخانه‌ها تحت شرایطی خاص بازگشایی می‌شوند.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان ادامه داد: کتابداران با استفاده از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده در کتابخانه‌ها حاضر می‌شوند و کل محیط کتابخانه‌های ضدعفونی خواهد شد، پلاستیک‌های شفاف میان مردم و همکاران ما نصب می‌شود، همچنین بارکدها و رده‌های کتاب‌ها باید اصلاح شود و با توجه به چند ماه تعطیلی آماده سازی محیطی صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر شرایط برای حضور مردم فراهم نشده، عنوان کرد: فعلاً زمان حضور شهروندان در کتابخانه‌ها مشخص نیست و پس از آماده سازی با تصویب مسؤولان میزبان اهالی کتاب خواهیم بود.

هلاکویی با اشاره به فعال بود نهاد کتابخانه‌ها در فضای مجازی گفت: تا زمان باز شدن کتابخانه‌ها برای عموم برنامه‌ها را در شبکه‌های اجتماعی ادامه می‌دهیم، همانطور که در 3 ماه گذشته با تمرکز بر فضای مجازی رکوردهای جدیدی به ثبت رسید.

وی یادآور شد: برای نمونه در جشنواره رضوی تاکنون ۵۵ هزار نفر از استان اصفهان ثبت نام کرده‌اند؛ سال ۹۵ در هفتمین دوره این جشنواره حدود ۱۰ هزار نفر شرکت کننده و نیز به ترتیب ۲۰، ۳۰ هزار مشارکت کننده را در سال‌های ۹۶ و ۹۷ داشتیم.

در مجموع ۶۰۰ هزار نفر عضو کتابخانه‌های اصفهان هستند و ۲۰۰ هزار نفر عضو فعال ارتباط مستقیم با مخزن کتابخانه دارند و در طول یکسال کتاب امانت می‌گیرند؛ اصفهان نسبت به استان‌های دیگر از نظر اعضای فعال رتبه دوم کشور را بعد از تهران دارد که به نسبت استان‌های دیگر رتبه خوبی است.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: همه جریمه‌ها و دیرکرد عودت کتاب‌ها تا زمانی که کتابخانه‌ها تعطیل هستند به اعضای کتابخانه‌ها بخشیده خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۶۴/ص۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول