اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ماجرای اهداء قاب عکس شهید به رهبرانقلاب/ یک هدیه دادم، یک خطبه ازدواج و انگشتری از آقا گرفتم

نماینده بسیج دانشجویی کشور سال گذشته که در دیدار با رهبر معظم انقلاب ، قاب عکس یک شهید را به ایشان تقدیم کرد از حس وحال آن لحظه روایت می کند.

ماجرای اهداء قاب عکس شهید به رهبرانقلاب/ یک هدیه دادم، یک خطبه ازدواج و انگشتری از آقا گرفتم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علیرضا شریفی نماینده بسیج دانشجویی کشور در دیدار تشکل‌های دانشجویی با رهبر معظم انقلاب یکی از افرادی بود که در دیدار با رهبری به سخنرانی پرداخت. این نماینده دانشجویی از استان فارس طبق برآیندی که از آن دیدار داشت، بااشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب از تشکل‌های دانشجویی برای تشکیل دولت جوان حزب‌اللهی گفت: برای روی کار آمدن دولت جوان و حزب الهی به نظر من دو الزام وجود دارد، یکی اینکه خود جوان انقلابی متعهد ابتدا باید آمادگی لازم برای ورود به عرصه مدیریت کشور پیدا کند که در این زمینه مهم‌ترین مبحث این است که جوان باید توانایی‌های لازم برای شناخت و حل مسائل و نیازهای مردم و نظام را پیدا کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز ادامه داد واظهارداشت: یعنی جوان مؤمن انقلابی متعهد باید مسائل را از دریچه نگاه مردم دنبال کند در اصطلاح برای مردم حرف نزند بلکه حرف مردم را بزند. 

این فعال دانشجویی تأکید کرد: جوان مؤمن انقلابی متعهد باید شناخت صحیح مسائل داشته باشد آن‌هم به ترتیب اولویت، شناخت نیازهای اصلی نظام، اندیشیدن در مورد آن و پیدا کردن راهکار برای حل مسائل و ضمن ایجاد اولویت زمینه‌ای برای مسئولین امر جهت ورود برای حل مسائل، خود نیز وارد میدان مسائل اجتماعی شود.

شریفی گفت: ‌اگر این‌گونه شود می‌توان گفت جوان آمادگی ورود به عرصه مدیریت کشور را دارد البته جوان مؤمن انقلابی با قید متعهد که حضرت آقا فرمودند همین است یعنی دلسوزانه و باروحیه جهادی و به‌منزله صاحب‌خانه بودن و دغدغه مند بودن ورود کند. 

این دانشجوی بسیجی ادامه داد:‌ بنابراین آنچه امروز بیش از گذشته ضرورت دارد این است که جوان با رویکرد مسئله محوری وارد مسائل اجتماعی شود و از نزدیک با مسائل عینی واصلی مردم و نظام آشنا شود. به‌عبارت‌دیگر جوان نباید بیرون از صحنه بماند و فقط انتقاد کند، بلکه باید با تمام ظرفیت وارد میدان مسائل اجتماعی گردد و اگر این‌گونه شد به‌خودی‌خود با اعتمادی که به وجود می‌آید زمینه ورود جوان به عرصه مدیریت فراهم می‌شود.

وی گفت: الزام دیگر در این زمینه که متوجه مسئولین است این است که مسئولین در این زمینه شعاری نباید عمل کنند بلکه باید بستر حضور جوانان را در مسئولیت‌های مختلف کشور فراهم کنند.

شریفی تأکید کرد:  به نظر من ایجاد ظرفیت‌هایی همچون مشاور برای به‌کارگیری جوانان با بیانیه گام دوم انقلاب که دال مرکزی آن متوجه جوانان است یک گام به عقب محسوب می‌شود .جانشین پروری به معنی اینکه در قدم اول در همه نهادها و سازمان‌ها از جوانان به‌عنوان جانشینان ارکان مسئولین و مدیریت‌ها استفاده شود تا به‌تدریج زمینه قرار گرفتن جوانان در پست‌های محوری مدیریتی کشور فراهم شود.

وی در خاتمه گفت: در این فرصت می‌خواهم به رهبر معظم انقلاب بگویم که " آقاجان خیالتان راحت که ما جوانان شانه‌های خود را برای کشیدن بار مشکلات کشور محکم‌تر از قبل و باصلابتی بیشتر آماده کردیم."

فلاش‌بک

در دیدار تشکل‌های دانشجویی در ماه رمضان گذشته، مجری نماینده بسیج را صدا  و او جلسه را پرحرارت می‌کند. صریح و بی‌پرده از آقا می‌پرسد که «در نگاه شما اشکالات امروز کشور و خاصه نظام سیاسی، اداری و اقتصادی را ناظر بر کارگزار می‌دانید و یا ساختار؟!» آقا هم همان ابتدای صحبت‌هایشان جواب این سؤال را می‌دهند ."ساختار قانون اساسی خوب است. البته ساختارها می‌توانند تکمیل شوند و نواقصشان برطرف شود؛ مثلاً یک روز مجمع تشخیص نداشتیم و امروز داریم. در همه‌ نظام‌ها همین است. بنابراین ساختار ایرادی ندارد منتها باید کم‌وزیادش کرد. اما ما کارگزاران اشکال‌داریم؛ ناتوانی و کوتاهی داریم. گاهی کارگزاران درحرکت اشتباهی می‌کنند که در جامعه شکاف بزرگ ایجاد می‌کند".

علیرضا شریفی دربند آخر صحبت‌هایش که با صدایی بلند هم ایراد می‌کرد و در یکدستش تصویری از شهید نادر مهدوی داشت گفت: "در میان دو گزاره جنگ و مذاکره ما میراث دار شهدای عزیزی همچون شهید نادر مهدوی‌ها که فاتح جنگ اراده‌ها درنبرد تمدنی بودند، هستیم. نه مذاکره می‌کنیم و نه جنگ خواهد شد."حرفش تکبیری بلند به همراه دارد. نماینده بسیج دانشجویی تصویر شهید مهدوی را به آقا هدیه داد و آقا هم همان‌جا تصویر را روی میز گذاشتند و تا آخر جلسه کنارشان بود.

ماجرای قاب عکس

باوجوداینکه یک سال از دیدار رمضانیِه دانشجویان با مقام معظم رهبری گذشته است، اما همچنان این دیدار به‌ویژه اهدای قاب عکس شهید مهدوی به رهبری توسط بسیج دانشجویی در خاطره‌ها مانده است.

علیرضا شریفی که پیش‌ازاین مسؤولیت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز را بر عهده داشته است، در دیدار رمضانیه امسال از طرف بسیج دانشجویی به ایراد سخنانی پرداخت که اهدای قاب عکس شهید مهدوی و درخواست خواندن خطبه عقد از مقام معظم رهبری از حواشی جالب دیدار بود که بانام این دانشجو گره خورد.

این دانشجوی بسیجی با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در شیراز به تشریح چگونگی تصمیم اهدای قاب عکس شهید مهدوی، فرمانده ناوگروه دریایی ذوالفقار که با رشادت خود نشان داد ناوهای جنگی آمریکا و کشتی‌ها و شناورهای تحت حمایت این کشور در خلیج‌فارس ایمن نخواهند بود، همچنین روند ورود آن به بیت و دیگر حواشی جلسه پرداخت.

شریفی بااشاره به اینکه حدود پانزدهم، شانزدهم اردیبهشت‌ماه بود که برای دیدار رمضانیه دانشجویان با رهبری به همه استان‌ها نامه ارسال شد که البته این نامه به استان فارس دیرتر رسید، اظهار داشت: ۱۸ اردیبهشت در ساعت‌های پایانی روز نامه به دست ما رسید. پنج‌شنبه صبح نامه را دیدیم و ساعت ۱۲ ظهر همان روز یک جلسه‌ای شکل گرفت تا مشخص شود چه کسانی برای نوشتن متن ارائه بسیج دانشجویی حاضر شوند.

شریفی گفت: از بین ۳۰ متن، ۱۰ مورد را برای انتخاب نهایی جمع‌بندی کرده بودند که استان فارس یکی از آن 10 اولویت بود. رحیمی در مصاحبه تلفنی نتوانسته بود متن را کاملاً توضیح بدهد اما من چون درروند نوشتن متن بودم برای مصاحبه تلفنی پذیرفته شدم  و درنهایت اسم من جهت سخنرانی در محضر آقا انتخاب شد.

وی گفت: در همان جلسه‌ای که راجع به متن صحبت می‌کردیم، همه در فکر این بودیم که چه‌کاری انجام دهیم تا دیدار جذاب‌تر بشود، همیشه در دیدارها از آقا هدیه می‌گیرند، اما ما می‌خواستیم یک هدیه به ایشان بدهیم.

شریفی ادامه داد: آن زمان یک ایده خام داشتیم و فکر نمی‌کردیم که عملی بشود، با خودمان گفتیم توکل بر خدا ما انجام می‌دهیم، برای هدیه دو پیشنهاد مطرح شد، یکی از آن‌ها لباس مدافع حرم دانشجوی استان  و دومی عکس شهید مهدوی بود، چون مصادف با ورود ناو آمریکایی به خلیج‌فارس بود، پیشنهاد دوم موردقبول واقع شد.

مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد شیراز گفت:در حین سخنرانی، آقا بین دانشجویان حاضر به ۲ یا ۳ نفر احسنت گفتند که یکی از آن‌ها من بودم. شعر را که خواندم، ناخودآگاه همه حاضران شعار دادند «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»و بعد «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ما است» فضای حماسی آخر سخنان من اوج شور سالن بود، دو نفر محافظ‌ها هم گفتند که دستت درد نکند.

شریفی ادامه داد: من عذرخواهی مختصری از مجری کردم و گفتم که آقا این بار ما آمدیم و بدعت‌شکنی کردیم، آقا گفتند چه‌کار کردید؟  گفتم که همه از شما هدیه می‌گیرند اما ما برای شما هدیه آوردیم. من از شیراز و به نمایندگی تمام دانشجویان کشور هدیه‌ای را اگر اجازه بدهید تقدیم می‌کنم. گفتند بله، بله بفرمایید. رفتم بالا و پایین‌تر از آقا روی زمین نشستم و دستشان را بوسیدم، برخی‌ها می‌گویند دست آقا نرم و لطیف است  درحالی‌که یک دست آقا محکم و کاری است. آقا اول ماجرا شهید مهدوی را نمی‌شناختند؛ اما با ارائه توضیحاتی شهید مهدوی را به خاطر آوردند و گفتند کار به‌جایی بود. گفتم آقا اجازه است این قاب عکس کنار شما و روی میز باشد.

وی در پایان گفت: موضوعی که حاشیه دیدار شد، جمله من خطاب به رهبری بود که گفتم آقا من 23 ساله هستم و شما گفتید که جوانان زود ازدواج کنند، چشم ولی یک زحمت برای شما دارد، آقا گفتند جی؟ گفتم زحمت خطبه عقد را شما بکشید، آقا خندیدند و گفتند که غیابان می‌خوانم. گفتم آقا هدیه انگشتر هم است، گفتند این را هم انجام می‌دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول