اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

رزمایش پدافند بهداشتی کودکان کار در البرز

مدیرعامل موسسه خیریه و جمعیت فراگیر زندگی خوب گفت: در ده منطقه حاشیه شهری استان البرز و تهران رزمایش پدافند بهداشتی کودکان کار در مقابل کرونا با توزیع 5 هزار بسته توسط موسسه زندگی خوب انجام می‌شود.

رزمایش پدافند بهداشتی کودکان کار در البرز

حسین بابازاده مقدم، مدیرعامل موسسه خیریه و جمعیت فراگیر زندگی خوب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: رزمایش پدافند بهداشتی کودکان کار از امروز در ۱۰ محله حاشیه شهرهای تهران و کرج اجرا می شود.

بابازاده مقدم با بیان اینکه این رزمایش از محله‌های دره فرحزاد و دروازه غار تهران آغاز شده، اظهار کرد: در این مرحله ۵ هزار بسته بهداشتی بین کودکان کار و خیابان و همچنین خانواده‌های آنان توزیع می‌شود.

وی گفت: در مرحله اول ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع شد ولی در مرحله دوم بیشتر بر روی جامعه هدف خود تمرکز کرده ایم.

بابا زاده مقدم با اشاره به توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین جامعه هدف این موسسه، افزود: مرحله دوم طرح را برای افرادی انجام می دهیم که در موسسه دارای پرونده هستند ضمن اینکه تعدادی از کودکانی که پرونده ندارند را در سر چهار راه‌ها و پارک نیز پوشش می‌دهیم.

بورسیه تحصیلی کودکان کار

مدیرعامل موسسه خیریه و جمعیت فراگیر زندگی خوب در ادامه به دیگر اقدامات موسسه در حمایت از کودکان کار و خیابان اشاره و بیان کرد: یکی از فعالیت های اصلی این موسسه حمایت تحصیلی از کودکان کار و خیابانی است که دارای بهره هوشی مناسبی هستند را شناسایی و  بورسیه تحصیلی می کنیم.

وی یکی دیگر از حمایت های این موسسه را در بحث درمان دانست و گفت: موسسه خیریه زندگی خوب کودکان و همچنین خانواده هایی را که دارای مشکلات سلامت و درمان هستند را حمایت و تحت درمان قرار می دهد که این امر با ارجاع آن ها به مراکزدرمانی و پزشکان انجام می شود.

وی با بیان اینکه موسسه زندگی خوب در سه  استان تهران، البرز و خراسان رضوی دارای نمایندگی است، اضافه کرد: ولی از ابتدای همه گیری کرونا تاکنون به هفت استان محروم کشور همچون سیستان و بلوچستان،‌ کرمان و خراسان شمالی وسایل حفاظتی و تجهیزات ایمنی در برابر ویروس کرونا را ارسال کرده ایم.

بابا زاده مقدم اضافه کرد:‌ در سایر استان‌ها به دلیل بعد مسافت فقط خانواده‌های بی بضاعت را تحت پوشش قرار می دهیم که یکی از این اقدامات در استان های خراسان رضوی و شهرک شهید رجایی مشهد است که حدود ۳۰ هزار نفر بدون شناسامه زندگی می کنند.

وی گفت:‌ برای این افراد تشکیل پرونده داده ایم و سالانه به صورت مرتب توسط کارشناسان و امدادگران این موسسه مورد رسیدگی ریشه ای قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است تمرکز ویژه این‌ مرکز، رسیدگی تخصصی به امور کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار و خانواده‌های نیازمند است.حفظ و ارتقای سلامت کودکان کار، محروم و حاشیه نشین از اولویت‌های نخست این مجموعه به شمار می‌آید.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول