اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

امضای تفاهمنامه IOC با سازمان بهداشت جهانی/ باخ: دولت‌ها ورزش را در برنامه‌های خود قرار دهند

کمیته بین‌المللی المپیک و سازمان بهداشت جهانی امروز تفاهمنامه‌ای را به امضا رساندند.

امضای تفاهمنامه IOC با سازمان بهداشت جهانی/ باخ: دولت‌ها ورزش را در برنامه‌های خود قرار دهند

به گزارش خبرگزاری فارس، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تفاهمنامه همکاری جدیدی را امروز در ژنو به امضا رساندند. IOC و سازمان بهداشت جهانی تعهدات خود را برای ارتقا سلامت جامعه ورزش در راستای اهداف توسعه پایدار به اشتراک می‌گذارند و به پیشگیری از شیوع بیماری‌های عفونی کمک خواهند کرد.

توماس باخ رئیس IOC در این باره اظهار داشت: در چند ماه گذشته در بحران کرونا ما دیدیم ورزش‌ و فعالیت‌های فیزیکی چطور برای سلامت جسم و روان مهم است.

وی افزود: ما از دستورات سازمان بهداشت جهانی به خاطر چالش‌های بعد از کرونا استفاده خواهیم کرد جایی که بهداشت نقش بسیار مهمی را در سیاست عمومی ایفا می‌کند. ما به دنبال فعالیت نزدیک با WHO هستیم.

باخ خاطرنشان کرد: IOC از دولت‌های جهان می‌خواهد که ورزش را به دلیل نقش مهمی که در پیشگیری از بیماری‌های مفاصل و همچنین بیماری‌های واگیردار دارد در برنامه‌های پشتیبانی خود پس از بحران کرونا قرار دهند.

رئیس IOC یادآور شد: همان طور که ما برای برگزاری بازی‌های المپیک توکیو در محیطی امن آماده می‌شویم، خوشحالیم که می‌توانیم به توصیه‌های بهداشت جهانی عمل کنیم.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول